Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4920
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวัฒนา มัคคสมัน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุรัญชนา ช้างฉัตร, 2520-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-25T02:10:43Z-
dc.date.available2023-03-25T02:10:43Z-
dc.date.issued2554-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4920en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการพูดของเด็กปฐมวัย ก่อนและหลังการใช้กิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็ก กลุ่มตัวอย่าง คือ เด็กปฐมวัยชั้นอนุบาลปี ที่ 2 อายุ 4 - 5 ปี ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา2553 จำนวน 16 คน ของโรงเรียนบ้านตากฟ้ าพัฒนา จังหวัดกำแพงเพชร ซึ่งได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการทดลอง ประกอบด้วยแผน การจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็ก และแบบวัดความสามารถในการพูดของเด็กปฐมวัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กเพื่อพัฒนา ความสามารถในการพูดมีความสามารถในการพูดสูงขึ้นกว่าก่อนการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ -- การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน -- การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการศึกษาปฐมวัย -- กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาปฐมวัย -- ไทย -- กำแพงเพชรth_TH
dc.titleผลการใช้กิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กที่มีต่อความสามารถในการพูด ของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านตากฟ้าพัฒนา จังหวัดกำแพงเพชรth_TH
dc.title.alternativeThe effects of making story telling by children activities on speaking ability of preschool children at Ban Takfa-Phapatthana School in Kamphaengphet Provinceth_TH
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to compare the effects on speaking ability of preschool children before and after through the use of making story telling by children Samples used in the study were 16 preschool children with 4-5 years of age, of kindergarten 2 at Ban Takfa - Phapatthana School in Kamphaengphet Province Administration, in second semester of 2010 academic year. They were selected by using group random sampling. The instruments used in study were the plans for making story telling by children activities and the test of speaking abilities. The experiment followed one–group pretest–posttest design. The data were analyzed by using Mean, Standard Deviation and t-test. The result of study indicated that preschool children after had experienced through the use of making story telling by children have improved their speaking abilities. When compare with the abilities before the experiment, it was found that speaking ability after experiment was higher with statistical significance at the level of P < .01en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_128890.pdfเอกสารฉบับเต็ม2.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons