Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/5079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณา บัวเกิดth_TH
dc.contributor.authorอำนวย เรืองศรี, 2503-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-27T09:10:53Z-
dc.date.available2023-03-27T09:10:53Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/5079en_US
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่องเมืองตะลุง สาหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสตรีพัทลุง จังหวัดพัทลุง และ (2) ตรวจสอบคุณภาพของหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่องเมืองตะลุง กลุ่มตัวอย่างได้แก่ ผู้เชี่ยวชาญ 3 ท่าน ที่มีความรู้ด้านการสอนภาษาไทย ด้านการเขียนหนังสือส่งเสริมการอ่าน และด้านวัฒนธรรมและภูมิปัญญาท้องถิ่นจังหวัดพัทลุง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ หนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง เมืองตะลุง สาหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสตรีพัทลุง จังหวัดพัทลุง และแบบประเมินคุณภาพของหนังสือโดยผู้เชี่ยวชาญ สถิติสาหรับการวิเคราะห์ข้อมูลคือค่าดัชนีความสอดคล้อง ผลการศึกษาค้นคว้ามีดังนี้ (1) หนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่องเมืองตะลุง สาหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสตรีพัทลุง ประกอบด้วยเนื้อเรื่อง จานวน 9 เรื่อง คือ เรื่องเมืองตะลุง เรื่องเกาะสี่เกาะห้า เรื่องสินลาลุดี เรื่องไกวเปลกล่อมน้อง เรื่องอู่นาข้าว เรื่องนั่งรถไฟไปบ้านปู่ เรื่องโพนเก้าหอ เรื่องแข่งโพนที่บ้านปู่เมืองลุง และเรื่องวีรชน และ (2) การตรวจสอบคุณภาพของหนังสือโดยผู้เชี่ยวชาญพบว่า คุณภาพของหนังสือด้านลักษณะของหนังสือ ด้านการใช้ภาษา ด้านเนื้อหา และด้านคุณค่าของหนังสือมีความเหมาะสม มีค่าดัชนีความสอดคล้อง ระหว่าง 0.67-1.00 และมีค่าดัชนีความสอดคล้องโดยรวม 0.96th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectนิทานพื้นเมือง--ไทย (ภาคใต้)--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectหนังสืออ่านประกอบ--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--พัทลุงth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleการสร้างหนังสือส่งเสริมการอ่านเรื่องเมืองตะลุงสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสตรีพัทลุง จังหวัดพัทลุงth_TH
dc.title.alternativeConstruction of a reading enhancing book entitled Muang Talung for Mathayom Suksa I students of Satri Phatthalung School in Phatthalung Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this independent study were (1) to construct a reading enhancing book entitled Muang Talung for Mathayom Suksa I students of Satri Phatthalung School in Phatthalung province; and (2) to verify the quality of the reading enhancing book entitled Muang Talung. The sample comprised 3 experts on Thai language teaching, on writing reading enhancing books, and on folk culture and wisdom of Phatthalung province. The employed instruments were a reading enhancing book entitled Muang Talung for Mathayom Suksa I students of Satri Phatthalung School in Phatthalung province and an evaluation form on book quality for experts. Statistics for data analysis was the index of concordance (IOC). Research findings showed that (1) contents of the developed reading enhancing book entitled Muang Talung for Mathayom Suksa I students of Satri Phatthalung School in Phatthalung province included nine stories, namely, the Story of Muang Talung, Ko Si and Ko Ha, Sinlaludee, Kwai Plae Klom Nong, Oo Na Khaow, Traveling by Train to Grandfather’s House, Phon Kaow Ho, Phon Competition at Grandfather’s House in Muang Lung, and the Hero; and (2) verification results of quality of the developed reading enhancing book by the experts in the quality aspects of the book format, language style, contents, and book value showed the IOCs ranging from 0.67 – 1.00, with the total IOC of 0.96 indicating that the quality of the developed reading enhancing book was appropriate.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_138653.pdfเอกสารฉบับเต็ม5.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons