Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/5182
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิรนาท แสนสาth_TH
dc.contributor.authorทิพวรรณ หงษ์แก้ว, 2509-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-30T03:14:47Z-
dc.date.available2023-03-30T03:14:47Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/5182en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้กระทำกับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนลำปางกัลยานีโดยมี วัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบพฤติกรรมทางเพศของนักเรียนกลุ่มทดลอง ก่อนและหลังการใช้ ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาพฤติกรรมทางเพศที่เหมาะสม และ (2) เปรียบเทียบพฤติกรรมทาง เพศของนักเรียนกลุ่มทดลอง หลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาพฤติกรรมทางเพศที่ เหมาะสม กับในระยะติดตามผล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 40 คนใน โรงเรียนลำปางกัลยาณี อำเภอเมือง จังหวัดลำปาง ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง แล้วกำหนดให้ เป็นกลุ่มทดลอง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ (1) ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาพฤติกรรมทาง เพศที่เหมาะสม และ (2) แบบสอบถามพฤติกรรมทางเพศที่เหมาะสม มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.63 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนลำปางกัลยานี ในกลุ่ม ทดลองมีพฤติกรรมทางเพศที่เหมาะสมหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวสูงกว่าพฤติกรรมดังกล่าว ก่อนการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) พฤติกรรมทางเพศที่ เหมาะสมของนักเรียนกลุ่มทดลองภายหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว กับพฤติกรรมดังกล่าวใน ระยะติดตามผลไม,แตกต่างกันth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectพฤติกรรมทางเพศ--การศึกษาและการสอน--ไทยth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยาth_TH
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาพฤติกรรมทางเพศที่เหมาะสมของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนลำปางกัลยาณี อำเภอเมือง จังหวัดลำปางth_TH
dc.title.alternativeEffects of using a guidance activities package to develop appropriate sexual behaviors of Mathayom Suksa IV Students at Lampang Kanlayani School in Lampang Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis research was conducted with Mathayom Suksa IV students at Lampang Kanlayani School in Lampang province with the following purposes: (1) to compare sexual behaviors of the experimental group students before and after using a guidance activities package to develop appropriate sexual behaviors; and (2) to compare sexual behaviors of the experimental group students at the end of the experiment with their counterpart behaviors at the end of the follow up period. The research sample consisted of 40 Mathayom Suksa IV students at Lampang Kanlayani School, Mueang District, Lampang Province, obtained by purposive sampling and assigned to be the experimental group. The employed research instruments were (1) a guidance activities package to develop appropriate sexual behaviors, and (2) a questionnaire on appropriate sexual behaviors, with 0.63 reliability coefficient. The obtained data were analyzed using the percentage, mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that (1) the post-experiment appropriate sexual behaviors of the experimental group of Mathayom Suksa IV students at Lampang Kanlayani School, after using a guidance activities package to develop appropriate sexual behaviors, were significantly at the higher level than their pre-experiment counterpart behaviors at the .05 level; and (2) no significant difference was found between appropriate sexual behaviors of the experimental group students at the end of the experiment and their counterpart behaviors at the end of the follow up period.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_143494.pdfเอกสารฉบับเต็ม24.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons