Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเชาว์ โรจนแสง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorสุวีณา ตั่งโพธิสุวรรณ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสาวิตตรี เติมเพ็ชร-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-05-24T07:01:16Z-
dc.date.available2023-05-24T07:01:16Z-
dc.date.issued2551-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6151-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (บธ.ม. (บริหารธุรกิจ))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2551th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการเป็นสมาชิก บัตรเครดิตของธนาคารพาณิชย์ และบัตรเครดิตทีมิใช่ธนาคารพาณิชย์ (2) เปรียบเทียบมีชิชัอสวน ประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลึอกเป็นสมาชิกบัตรเครดิตของธนาคารพาณิชย์ และบัตรเครดิต ที่มีใช่ธนาคารพาณิชย์ และ (3) เพื่อศึกษาปัญหาในการใช้บัตรเครดิดของธนาคารพาณิชย์ และบัตร เครดิตที่มีใช่ธนาคารพาณิชย์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือสมาชิกบัตรเอรกิดชินาคารพาลึเชย์และนัดรเครกิดที่นโช่ ชินาคารพาณิชย์ อาศัยอลุ่ในกชุงเพพนพานอร อังพนด 400 อน เอรีองนอทีใช้ในการเกนร'3นรวน ข้อมูลเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล1ใค์แกื อ่ารีอยละ อ่าเฉลี่อ การหาอ่าเบียงเบน มาตรฐาน การทดสอบอ่าที การทดสอบอ่าเอฟ ผลการวิจัยพบว่า (1) สมาชิกผู้ใช้บัตรเครดิตธนาคารพาณิชย์ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มี อายุระหว่าง 21-30 ปื จบการศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด เป็นพนักงานธุรกิจเอกชน ตำแหน่งพนังงานระดับปฎิบัติงาน และมีรายใด้ต่อเดือน 15,000 - 25,000 บาท บัตรเครดิตทีมิใช่ ธนาคารพาณิชย์ ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด เป็นพนักงานธุรกิจเอกชน ตำแหน่งพนังงานระดับปฏิบัติงาน และมีรายใด้ต่อเดือน 15,000 - 25,000 บาท (2) สมาชิกให์ความสำดัญต่อปัจจัยดัานกระบวนการให้บริการมากทีสุด ส่วนสมาชิกบัตรเครดิตที่มีใช่ธนาคารพาณิชย์ ให้ความสำคัญต่อปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์มากที่สุด และในภาพรวมปัจจัยทางการตลาดทั้ง 7 ด้าน มีผลต่อการเลือกเป็นสมาชิกของทั้งสองสถาบันอยู๋ ในระดับมาก (3) ปัญหาในการใช้บัตรเครดิตของสมาชิกผู้ถือบัตรเครดิตธนาคารพาณิชย์และบัตร เครดิตที่มีใช่ธนาคารพาณิชย์พบมากที่สุดคือ ปัญหาการเสนอขายประกันจากบริษัทประกันชีวิตที่ ได้ข้อมูลจากสถาบันผู้ออกบัตรเครดิตth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.relation.urihttps://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2008.344-
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectบัตรเครดิต--การตลาดth_TH
dc.subjectธนาคารพาณิชย์th_TH
dc.titleปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกเป็นสมาชิกบัตรเครดิตธนาคารพาณิชย์และบัตรเครดิตที่มิใช่ธนาคารพาณิชย์ในเขตกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeMarketing factors effective credit card membership of banking and non-banking selection in Bangkok Metropolisth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.identifier.DOI10.14457/STOU.the.2008.344-
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were to study: (1) the personal factors which were affective of being the credit card member of commercial and uncomercial banks; (2) the comparison of the market factors which were effective towards the decision of applying the credit card member of commercial and uncomercial banks; and (3) the problems of using credit cards of commercial and uncomercial banks. The sample groups of research were 400 credit cards holders of commercial and uncomercial banks who livie in Bangkok Metropolis. Questionnaires were used for collecting information. Statistics used in information analysis were percentages, averages, standard deviation, t-test, and F-test. The research had found the following results: (1) the credit cards holders of commercial banks were mostly female, aged 21-30 with bachelors degree, single, and work in the private companies as performing staffs, monthly income 15,000-25,000 baht. The credit cards holder of uncomercial banks mostly female, aged 21-30 with bachelors degree, single, and work in the private companies as performing staffs, monthly income 15,000 -25,000 baht; (2) the comparison of the market factors which effective towards the decision of applying the credit card of comercial banks, the members paid most attention at the service factor about uncomercial banks, the members paid most attention at the product and in the overall image, of total 7 factors affecting 2 groups at the high volume; and (3) the most problem of using both comercial and uncomercial banks was that the holders were sold life insurance from the insurance companies which got information from the institutional credit cards issuersen_US
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109985.pdfเอกสารฉบับเต็ม5.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons