Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6509
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วิรัช วิรัชนิภาวรรณ | th_TH |
dc.contributor.author | อุทัยวรรณ ทิพย์เนตร | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-06-19T07:20:26Z | - |
dc.date.available | 2023-06-19T07:20:26Z | - |
dc.date.issued | 2551 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6509 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (บธ.ม. (บริหารรัฐกิจ))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2551 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัญหาการบริหารจัดการเพื่ออำนวยความสะดวกและให้บริการประชาชนของสำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขา (2) แนวทางการพัฒนาการบริหารจัดการเพื่ออำนวยความสะดวกและให้บริการประชาชนของสำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขา และ (3) ปัจจัยที่มีส่วนสำคัญทำให้การพัฒนาการบริหารจัดการเพื่ออำนวยความสะดวกและให้บริการประชาชนของสำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขาประสบผลสำเร็จ ทั้งนี้ได้นำการบริหารจัดการตามแนวทางการบริหารกิจการบัานเมืองที่ดี มาเป็นกรอบแนวคิดหลักของการวิจัยครั้งนี้การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามที่ผ่านการหดสอบ รวมทั้งการหาค่าความเที่ยงตรงและความเชื่อถือได้ของแบบสอบถามที่ระดับ 0.91 กลุ่มตัวอย่างเป็นข้าราชการและลูกจ้างประจำ ตลอดจนประชาชนผู้มาติดต่อราชการ รวม 1,247 คน โดยเก็บรวบรวมแบบสอบถามกลับคืนมาได้ 1,066 ชุด คิดเป็นร้อยละ 85.48 ของจำนวนกลุ่มตัวอย่างทั้งหมด ส่วนสถิติที่นำมาใช้ในการวิเคราะห้ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการทดสอบค่าเอฟ ผลการวิจัยพบว่า (1) ปัญหาที่สำคัญคือ สำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขาไม่เปิดโอกาสให้ประชาชนผู้มาติดต่อราชการเข้ามามีส่วนร,วมในการประเมินผลการปฏิบัติงานอำนวยความสะดวกและให้บริการของเจัาหน้าที่ (2) แนวทางการพัฒนาการบริหารจัดการที่สำคัญคือ สำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขาควรเปิดโอกาสให้ประชาชนหรือตัวแทนประชาชนเข้ามามีส่วนร่วมในคณะกรรมการประเมินผลการปฏิบัติงานพร้อมกับนำผลการประเมินไปใช้ในการปรับปรุงการอำนวยความสะดวกและการให้บริการประชาขนของบุคลากรด้วย และ (3) ปัจจัยที่มีส่วนสำคัญทำให้การพัฒนาการบริหารจัดการเพื่ออำนวยความสะดวกและให้บริการประชาชนของสำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขาประสบผลสำเร็จ ที่สำคัญคือ การที่ผู้บริหารทำตัวเป็นแบบอย่างที่ดีในการนำระบบคุณธรรมมาใช้ในการบริหารทรัพยากรมนุษย์ และการมีภาวะผู้นำสูงในการตัดสินใจและการเปลี่ยนแปลงในทิศทางที่ดีขึ้น | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.relation.uri | https://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2008.262 | en_US |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารรัฐกิจ--วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | สำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรี--การบริหาร | th_TH |
dc.title | การบริหารจัดการเพื่ออำนวยความสะดวกและให้บริการประชาชนของสำนักงานที่ดินจังหวัดนนทบุรีและสาขา | th_TH |
dc.title.alternative | Management administration for facilitating and serving the people of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.identifier.DOI | 10.14457/STOU.the.2008.262 | - |
dc.identifier.url | https://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2008.262 | en_US |
dc.degree.name | รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were to study (1) problems of the management administration for facilitating and serving the people of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches, (2) development guidelines of management administration for facilitating and serving the people of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches, and (3) important factors that took important parts of the success of development of the management administration for facilitating and serving the people of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches. The management administration according to the Good Governance Guideline was applied as main conceptual framework of this research. This research was a survey research using questionnaires which were pre-tested and checked for validity including reliability at 0.91 level. A total of 1,247 samples divided into government officers and permanent employees of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches as well as people using their services. The questionnaires were gathered back at among of 1,066, equal to 85.48% of total samples. In data analysis, statistics of percentage, mean, standard deviation, t-test and f-test were used. The research results found that (1) the main problem was the Nonthaburi Provincial Land office and Branches gave no opportunities to people to participate in evaluating of officials’ performances of facilitating and serving the people; (2) the main development guideline of management administration was the Nonthaburi Provincial Land office and Branches should give opportunities to people or their representatives to participate in the Land Office’s performance evaluation committees and also apply the evaluation to improve the official performances of facilitating and serving the people; and (3) the main factors that took important parts of the success of development of the management administration for facilitating and serving the people of the Nonthaburi Provincial Land Office and Branches were the executives should have good behaviors of applying the merit system in human resource management and of high leaderships in making decision and changing for the better . | en_US |
dc.contributor.coadvisor | ศิรินทร์ ธูปกลํ่า | th_TH |
Appears in Collections: | Manage-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
110375.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 7.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License