Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorประภาศรี พงศ์ธนาพาณิช, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorปุญนุช สุขสวัสดิ์, 2526--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-06-21T06:40:30Z-
dc.date.available2023-06-21T06:40:30Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6615-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) พฤติกรรมการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบของผู้ชม 2) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์กับพฤติกรรมการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบของผู้ชม และ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบของผู้ชม ผลการศึกษา พบว่า 1) พฤติกรรมของผู้ชมรายการนักร้องซ่อนแอบส่วนใหญ่ รู้จักรายการจากทางโทรทัศน์ ตัดสินใจรับชมรายการด้วยตนเอง รับชมรายการผ่านช่องทางโทรทัศน์ รับชมรายการเดือนละ 2 ครั้ง รับชมรายการมาเป็นระยะเวลา 2 ปี ไม่เคยเข้าร่วมชมรายการที่สตูดิโอ และจะรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบต่อไป 2) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ด้านเพศ อายุ สถานภาพ การศึกษา และอาชีพ มีความสัมพันธ์กับแหล่งของสื่อที่ทา ให้รู้จักรายการ สา หรับด้านเพศ อายุ สถานภาพ อาชีพ และรายได้ มีความสัมพันธ์กับบุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจรับชมรายการ ส่วนด้านเพศ อายุ สถานภาพ การศึกษา และรายได้ มีความสัมพันธ์กับช่องทางในการรับชมรายการ เฉพาะด้านรายได้ที่มีความสัมพันธ์กับความถี่ในการรับชมรายการ สาหรับด้านอายุ การศึกษารายได้มีความสัมพันธ์กับระยะเวลาในการรับชมรายการ (ปี ) ส่วนด้านเพศ อายุ สถานภาพ การศึกษา อาชีพ และรายได้ มีความสัมพันธ์กับการเข้าร่วมชมรายการที่สตูดิโอ 3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดทุกด้านมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบ ได้แก่ ด้านแหล่งของสื่อที่ทาให้รู้จักรายการช่องทางในการรับชมรายการ ระยะเวลาในการรับชมรายการ (ปี) และการเข้าร่วมชมรายการที่สตูดิโอ สาหรับด้านผลิตภัณฑ์ ราคา การส่งเสริมการตลาด บุคคล ลักษณะทางภายภาพ และกระบวนการ มีความสัมพันธ์กับความถี่ในการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบต่อเดือน ส่วนด้านผลิตภัณฑ์ และลักษณะทางกายภาพ มีความสัมพันธ์กับการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบต่อไป อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectรายการโทรทัศน์th_TH
dc.subjectผู้ชมโทรทัศน์th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การจัดการธุรกิจและการบริการth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการรับชมรายการนักร้องซ่อนแอบth_TH
dc.title.alternativeFactors related to viewers' behaviors toward the " I Can See Your Voice." TV Showen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research are to study 1) the audiences’ watch behavior of the I Can See Your Voice.TV Show, 2) the relationship between the audiences’ demographic factors and the watch behavior of the I Can See Your Voice. TV Show, and 3) the relationship between the marketing mix factors and the audiences’ watch behavior of the I Can See Your Voice. TV Show. This study is a survey research. The populations are both female and male audiences who have ever watched the I Can See Your Voice. TV Show in Thailand. The samples were acquired for 406 persons, and the online questionnaire was used with the samples who have ever watched the I Can See Your Voice. TV Show for at least one time. The statistics applied in the descriptive data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, and Chi-Square. The finding of the studying results indicated that 1) according to most audiences’ watch behavior of the I Can See Your Voice.TV Show, they have recognized the program from television, decided to watch the program by themselves, watched the program via television channel, watched the program twice a month, watched the program for 2 years period, and never participated in watching the program at studio, and will further watch the I Can See Your Voice. TV Show; 2) the demographic factors, sex, age, status, education, and occupation were related to the sources of media that have made the program to be recognized. Sex, age, status, occupation, and income were related to the persons who have influenced their decisions on watching the program. Sex, age, status, education, and income were related to the watch channel of the program. Particularly income, it was related to the frequency of watching the program. Sex, education and income were related to the watch period of the program (years). Sex, age, status, education, occupation, and income were related to the participation in watching the program at studio; and 3) the marketing mix factors in all aspects were related to the watch behavior of the I Can See Your Voice. TV Show, for instance, sources of media that have made the program to be recognized, watch channel of the program, watch period of the program (years), and participation in watching the program at studio. Product, price, marketing promotion, people, physical characteristics, and process were related to the monthly frequency of watching the I Can See Your Voice. TV Show. Product and physical characteristics were related to the watch of the I Can See Your Voice. TV Show at statistical significance of 0.05en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม20.91 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons