Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6908
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อัจฉรา ชีวะตระกูลกิจ | th_TH |
dc.contributor.author | ณัฐรัชต์ ไกรสร, 2529- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T06:40:07Z | - |
dc.date.available | 2023-06-29T06:40:07Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6908 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความรู้ความเข้าใจบริการพร้อมเพย์ ของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สาขาพัทยา (2) ความสัมพันธ์ของความรู้ความเข้าใจ บริการพร้อมเพย์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด(มหาชน) สาขาพัทยา ๖ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านบริการที่ส่งผลต่อการใช้บริการพร้อมเพย์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์จำกัด (มหาชน) สาขาพัทยา การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการศึกษา ประชากรที่เป็นลูกค้าใช้บริการธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สาขาพัทยา โดยไม่ทราบจำนวนกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ 400 คน โดยใช้สูตรของทาโร่ ยามาเน่ สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลคือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบค่าที การทดสอบค่าเอฟ และค่าสหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า (1) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21-30 ปี มีรายได้ 20,000-30,000 บาท มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด ลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ สาขาพัทยา มีความรู้ความเข้าใจบริการพร้อมเพย์ในระดับความรู้ปานกลาง (2) ความสัมพันธ์ระหว่างความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับบริการพร้อมเพย์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ มีความสัมพันธ์เชิงบวกอยู่ในระดับต่ำมาก (3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านบริการที่ส่งผลให้ใช้ บริการพร้อมเพย์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์จำกัด (มหาชน) สาขาพัทยามีความสัมพันธ์เชิงบวกอยู่ในระดับสูง โดยมีปัจจัยด้านความน่าเชื่อถือความมั่นคง และการตอบสนองมีความสัมพันธ์ในระดับสูงมาก และด้านการเข้าถึงบริการ ด้านความสุภาพอ่อนโยน ด้านการสื่อสาร ความซื่อสัตย์ความเข้าใจมีความสัมพันธ์อยู่ในระดับสูง | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Reformatted digital | en_US |
dc.subject | ธนาคารไทยพาณิชย์--ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.subject | ธนาคารและการธนาคาร--การบริการลูกค้า | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สาขาพัทยา | th_TH |
dc.title.alternative | Factors related to willingness to use Promptpay Service Customer of Siam Commercial Bank Public Commercial Limited, Pattaya Branch | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | This research aims to study (1) The cognitive level PromptPay service of customers Siam Commercial Bank, Pattaya Branch (2) The relationship between the cognitive level PromptPay service and the intend to use PromptPay of customers Siam Commercial Bank, Pattaya Branch (3) Relationship between the service factors which resulting in the use of Prompt Pay services and the service intent of Prompt Pay of Siam Commercial Bank, Pattaya Branch This study was a survey research. The questionnaire was used as a tool to collect data of 400 general customers at the Siam Commercial Bank, Pattaya Branch by Taro Yamane’s formula. The statistics used for data analysis are descriptive statistics (percentage, mean, standard deviation) and inferential statistics including Independent sample t-test, F-test and Pearson’s correlation coefficient The study indicated that (1) The most of samples are female with age 21-30 years old, income between 20,000-30,000 Baht ,Bachelor’s degree and single status Siam Commercial Bank,Pattaya Branch customer has a medium level of knowledge. (2) The relationship between the cognitive level PromptPay service and the intend to use Prompt Pay service were positive in lower level (3) Relationship between the service factors which resulting in the use of Prompt Pay services and the service intent of Prompt Pay of Siam Commercial Bank,Pattaya Branch are positive in high level. Furthermore, factors of reliability stability and reaction are related in highest level; moreover, an access to service, gentle and politeness, communication, honesty and understanding are all in high level. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156168.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 3.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License