Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภูริพัฒน์ ชาญกิจth_TH
dc.contributor.authorทิพวิมล อร่ามนิติกุล, 2522-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-06-29T08:05:35Z-
dc.date.available2023-06-29T08:05:35Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6930en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดของผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร (2) ศึกษาระดับความสำคัญของ การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร (3) เปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ (4) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์ เวชสำอาง FACELABS ในเขตกรุงเทพมหานคร เนื่องจากไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอนจึงใช้สูตรการคำนวณของ คอแครน ได้จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการ เก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การทดสอบค่าเอฟ และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดของผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านพบว่า ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย อยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมา ด้านราคา ด้านส่งเสริมการตลาด และ ด้านผลิตภัณฑ์ตามลำดับ (2) ระดับความสำคัญของการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านพบว่า การประเมินหลังซื้อ อยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมา การค้นหาข้อมูล การรับรู้ปัญหา การตัดสินใจซื้อ ตามลำดับ (3) ผู้บริโภคที่มี เพศ อายุ สถานภาพสมรส และระดับการศึกษา แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวช สำอาง FACELABS ไม่แตกต่างกัน ส่วนผู้บริโภคที่มีอาชีพ แตกต่างกันมีกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 และ (4) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้แก่ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายและด้านการส่งเสริมทางการตลาด โดยสามารถร่วมกันทำนายการตัดสินซื้อ ผลิตภัณฑ์เวชสำอางค์ FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้ ร้อยละ 61.90 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceReformatted digitalen_US
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภค--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectเครื่องสำอาง--การตลาดth_TH
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอาง FACELABS ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting decision making process to purchase A FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were: (1) to study an important level of marketing mix factors of FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis; (2) to study an important level of decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis; (3) to compare decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis which was classified by personal factors; and (4) study marketing mix factors affecting decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis. This study was a survey research. Population was customers who had used FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis before. Since the exact number of population could not be estimated, therefore the Cochran’s calculation formula was applied and derived to 400 samples. The sampling method was convenient sampling. Research instrument was a questionnaire. Statistics for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, T-test, F-test and multiple regression analysis. The findings of this study revealed that: (1) an overall image of important level of marketing mix factors of FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis was at high level. Considered by each aspect, it was found that distribution channel was at the highest mean, followed by price, marketing promotion and product respectively; (2) an overall image of important level of decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis was at high level. Considered by each aspect, it was found that post purchase evaluation was at the highest mean, followed by data search, problem acceptance, purchase decision respectively; (3) customers who were different in gender, age, marital status and educational background had no difference in purchase decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products. Anyhow, customers who were different in career had difference in purchase decision process and significance at the 0.05 level; and (4) marketing mix factors affecting decision process for purchasing FACELABS’s cosmeceutical products in Bangkok Metropolis were distribution channel and marketing promotion which could be predicted at 38 percent and significance at the 0.05 level.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158517.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons