Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7389
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ภูริพัฒน์ ชาญกิจ | th_TH |
dc.contributor.author | ขวัญฤทัย อุระอารี, 2532- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-06T06:46:46Z | - |
dc.date.available | 2023-07-06T06:46:46Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7389 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความสำคัญของส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี และ (2) เปรียบเทียบส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากร คือ ผู้ที่อยู่ในจังหวัดสุพรรณบุรีทั้งเพศชายและเพศหญิงที่ซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างจานวน 400 คน โดยการคำนวณตามสูตรของทาโร ยามาเน่ โดยการสุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์การแปรปรวนทางเดียว และการทดสอบความแตกต่างรายคู่ด้วยวิธีแอลเอสดี ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความสำคัญของส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านโดยเรียงจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ และ (2) ผลการเปรียบเทียบส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า ด้านเพศของผู้บริโภคที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อไข่ไก่เพื่อการบริโภค ด้วยส่วนประสมการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการตลาดไม่แตกต่างกัน ส่วนปัจจัยส่วนบุคคลด้านอายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ระดับการศึกษาขั้นสูงสุด และอาชีพของผู้บริโภคที่แตกต่างกันมีความคิดเห็นต่อการตัดสินใจซื้อไข่ไก่เพื่อการบริโภค ด้วยส่วนประสมการตลาดแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Reformatted digital | en_US |
dc.subject | ไก่--ไข่--การจัดซื้อ | th_TH |
dc.subject | ฟาร์มไก่--ไทย--สุพรรณบุรี | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อไข่ไก่จากฟาร์มไก่ไข่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสุพรรณบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Marketing mix affecting purchase decision chicken eggs from layer chicken farm in Mueang, Suphanburi Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were: (1) to study importance level of marketing mix in purchasing decision on chicken eggs from layer chicken farm at Mueang District in Suphanburi Province; and (2) to compare marketing mix in purchasing decision on chicken eggs from layer chicken farm at Mueang District in Suphanburi Province classified by personal factors. This study was a survey research. Population was the inhabitants in Suphanburi Province both males and females who purchased chicken eggs from layer chicken farm at Mueang District in Suphanburi Province. Samples were 400 which were calculated by using Taro Yamane formula with convenience sampling method. Research tool for data collection was a questionnaire. Statistics for data analysis employed frequency, percentage, mean, standard deviation, T-test, one-way ANOVA and Least Significant Difference (LSD) test. The results revealed that: (1) an overall image of importance level of marketing mix in purchasing decision on chicken eggs from layer chicken farm at Mueang District in Suphanburi Province was at high level. Considered each aspect, sorted in order from most to least, it showed price, distribution channel, product and marketing promotion aspect respectively; and (2) the comparison of marketing mix in purchasing decision on chicken eggs from layer chicken farm at Mueang District in Suphanburi Province classified by personal factors, it was found that gender of consumers affected to the aspect in kind of product, price, distribution channel and marketing promotion indeferently, whereas consumers who were different in age, average monthly income, educational background and career affected to purchase decision chicken eggs from layer chicken farm with statistically significant at 0.05 level. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_159152.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 30.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License