Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8117
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ภาวิน ชินะโชต, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | สุพรรณี สุทธิวงศ์ | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T03:50:17Z | - |
dc.date.available | 2023-07-24T03:50:17Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8117 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดและระดับการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" ผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางออร์แกนิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และ (2) ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาด มีผลต่อการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" ผลิตภัณฑ์ เครื่องสำอางออร์แกนิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้เข้าใช้บริการห้างสรรพสินค้าที่มีสินค้าของตราสินค้า "สกินแพลนท์" วางจำหน่ายในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวนตัวอย่างที่ใช้ 400 คน ใช้การคำนวณกลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนประชากรของคอแครน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาด และระดับการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" โดยภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง และ (2) ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดส่งผลต่อการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" ผลิตภัณฑ์ เครื่องสำอางออร์แกนิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่า ปัจจัยด้านการโฆษณา ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการจัดกิจกรรมพิเศษและสร้างประสบการณ์ ด้านการขายโดยใช้พนักงานขาย และด้านการประชาสัมพันธ์ สามารถร่วมกันทำนายอิทธิพลการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" ได้ร้อยละ 58.2 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | สกินแพลนท์ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)--การตลาด | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | การสื่อสารการตลาดมีผลต่อการรับรู้ตราสินค้า "สกินแพลนท์" ผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางออร์แกนิคในเขตกรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Marketing communication affecting "Skinplants" brand perception of organic cosmetic product in Bangkok Metropolis | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this independent were to study (1) the level of marketing communication factors and brand perception level of “Skinplants” organic cosmetic products to consumers in Bangkok Metropolis, and (2) marketing communication factors affecting to the brand perception of “Skinplants” organic cosmetic products of consumers in Bangkok Metropolis. The population of this survey research was the service users at the department stores in Bangkok Metropolis which sold the products of “Skinplants” brand. With unknown population, the sample of 400 customers was selected by using W.G. Cochran formula. The questionnaire was an instrument to collect the data. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression. The results of the study showed that (1) the level of marketing communication factors and brand perception was overall at a moderate level, and (2) marketing communication factors affecting to the brand perception of “Skinplants” organic cosmetic products of consumers in Bangkok Metropolis. The advertising factors of promotion aspect, special events and experiences aspect, sales by the sales staff aspect, and public relations aspect were able to predict the influence of brand perception of “Skinplants” by 58.2 percent | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
162686.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 9.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License