Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8233
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorยุทธนา ธรรมเจริญ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorอังคณา สิงห์ทอน, 2525-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-07-26T04:44:16Z-
dc.date.available2023-07-26T04:44:16Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8233-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของลูกค้าที่เรียนภาษาจาก โรงเรียนภาษาและวัฒนธรรม สมาคมส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น) สาขารังสิต (2) พฤติกรรม ของลูกค้าในการตัดสินใจเลือกเรียนภาษาของโรงเรียนภาษาและวัฒนธรรม สมาคมส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น) สาขารังสิต และ (3) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดของโรงเรียนภาษาและวัฒนธรรม สมาคมส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น) สาขารังสิต การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรคือ ลูกค้าที่เรียนภาษากับโรงเรียนภาษาฯ ส.ส.ท.สาขารังสิต ช่วงเดือนกุมภาพันธ์ 2556 กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างด้วยสูตรของทาโร่ ยามาเน่ ได้จำนวนทั้งสิ้น 240 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลจากการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีอายุต่ำกว่า 20 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรีอาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้ต่อเดือนต่ำว่า 5,000 บาท (2) พฤติกรรมของลูกค้าส่วนใหญ่เลือกเรียนภาษาญี่ปุ่นเพื่อใช้ในการศึกษาต่อและได้รับข้อมูล เกี่ยวกับการสอนภาษาจากเว็บไซต์ของโรงเรียน ตัดสินใจเลือกเรียนภาษาด้วยตนเอง โดยเลือกชำระค่าเล่าเรียนด้วยเงินสด เลือกเรียนวันอาทิตย์(ช่วงบ่าย)จำนวน 3-4 ชั่วโมงต่อสัปดาห์และมีความสนใจเรียนภาษา อังกฤษเพิ่มเติมรวมทั้งแนะนำให้เพื่อนหรือคนใกล้ชิดมาเรียนภาษาด้วย และ (3) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดตามความคิดเห็นของลูกค้าที่ทำให้เลือกเรียนที่นี่คือ ปัจจัยด้านการจัดจำหน่าย รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยด้านบุคลากร ด้านราคา ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านส่งเสริมการตลาด ตามลำดับth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการตลาด --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectโรงเรียนภาษาและวัฒนธรรมสมาคมส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น)--การตลาดth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การตลาดth_TH
dc.titleส่วนประสมการตลาดของโรงเรียนภาษาและวัฒนธรรมสมาคมส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น) สาขารังสิตth_TH
dc.title.alternativeMarketing mix of School of Language and Culture, Technology Promotion Association (Thailand-Japan) Rangsit Branchen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research paper are to study: (1) the personal factors of customers studying foreign languages at the School of Language & Culture, Technology Promotion Association (Thailand-Japan) Rangsit Branch; (2) the customer’s behaviors on deciding on studying at this language school; and (3) the marketing mix factors of School of Language & Culture, Technology Promotion Association (Thailand-Japan) Rangsit Branch. The population recruited in this survey study was the customers studying at the school in February, 2013.The size of sample group was calculated by applying Taro Yamane’s formula. As a result, 240 learners became the sample group of this study .The research instrument applied for collecting data was a questionnaire. Frequency, mean, percentage and standard deviation were the descriptive statistic’s employed for analyzing the data. Results of the study revealed that: (1) most of the respondents were females, below 20 years old, Bachelor’s degree educational level, students/university students, monthly income less than 5,000 baht; (2) the majority of respondents chose Japanese language with the purpose to pursue their study and received information about the school’s language teaching services from the school’s website. They decided to study on their own by paying tuition fees in cash. Most of the respondents chose to study in the afternoon class on Sunday with 3-4 studying hours per week and continued to study in the next courses. In addition, most of the respondents were interested in studying English more and will recommend their friends or their intimates to study at this school; and (3) the most influential marketing mix factors in customers’ opinions to choose to study at this school were place factor, followed by people factor, price factor, serving process factor, product factor, physical evidence and promotion factor respectivelyen_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_132850.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons