Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกิ่งพร ทองใบ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorญาปวีณ์รัชต์ สุขศรีมล, 2515--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-11T08:05:38Z-
dc.date.available2023-08-11T08:05:38Z-
dc.date.issued2559-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8810-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาพฤติกรรมในการเลือกที่พักอาศัยของชาวญี่ปุ่นที่ตัดสินใจเลือกพักที่โรงแรมแปซิฟิคพาร์ค (2) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่สัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกพักที่โรงแรมแปซิฟิคพาร์ค จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล (3) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่สัมพันธ์กับพฤติกรรมการเสือกใช้บริการโรงแรมแปซิฟิคพาร์ค และ (4) เสนอแนะแนวทางการปรับปรุงคุณภาพและการบริการของโรงแรม และเซอร์วิสอพาร์ทเมนท์ ให้ตอบสนองความ ต้องการของชาวญี่ปุ่น การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ชาวญี่ปุ่นที่เข้าพัก โรงแรมแปซิฟิคพาร์ค ประเภทรายวัน รายเดือน ผู้ประสานงานบริษัทในโรงงานอุตสาหกรรม และ บริษัทเอเจนซี่ ที่ไม่ทราบจำนวนแน่นอน ขนาดตัวอย่าง 400 ตัวอย่าง สุ่มตัวอย่างแบบกระจายสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถามภาษาไทย และภาษาญี่ปุ่น สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การทดสอบค่าที การทดสอบค่าเอฟ และการวิเคราะห์หาค่าสหสัมพันธ์ ผลการศึกษาพบว่า (1) พฤติกรรมในการเลือกที่พักอาศัยของชาวญี่ปุ่นที่ตัดสินใจเลือกพักโรงแรมแปซิฟิคพาร์คส่วนใหญ่เป็นห้องดีลักซ์ 1 ห้องนอน ขนาดพื้นที่ใช้สอย 40-45 ตารางเมตร งบประมาณค่าเช่า 30,000-35,000 บาท/เดือน ระยะเวลาที่เลือกก่อนตัดสินใจเข้าพัก 1 เดือน และ ตัดสินใจด้วยตนเอง (2) ชาวญี่ปุ่นที่ตัดสินใจเลือกพักโรงแรมแปซิฟิคพาร์คที่มี เพศ อายุ ระดับ การศึกษา สมาชิกในครอบครัวย อาชีพ สถานที่ทำงาน แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกพัก โรงแรมแปซิฟิคพาร์คแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (3) ปัจจัยส่วนประสม การตลาดมีความสัมพันธ์คับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการโรงแรมแปซิฟิคพาร์คระดับค่อนข้างต่ำ ทั้งนี้ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดมีความสัมพันธ์มากที่สุด ส่วนด้านลักษณะที่พัก ที่ตั้ง และลักษณะกายภาพ ไม่มีความสัมพันธ์ และ (4) ข้อเสนอแนะในการปรับปรุงคุณภาพการให้บริการ คือ ควรมุ่งเน้นการส่งเสริมการตลาดด้วยระบบสมาชิก และบริการเสริมพิเศษอื่นth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโรงแรมแปซิฟิคพาร์ค--การเช่าth_TH
dc.subjectโรงเเรม--การเช่าth_TH
dc.subjectชาวญี่ปุ่น--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่สัมพันธ์กับการตัดสินใจของชาวญี่ปุ่นในการเลือกพักที่โรงแรมแปซิฟิคพาร์ค อำเภอศรีราชา จังหวัดชลบุรีth_TH
dc.title.alternativeFactors relating to decision-making of Japanese to stay at Pacific Park Hotel Sriracha District in Chonburi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were: (1) to study the behavior of Japanese on selecting to stay at Pacific Park Hotel; (2) to study personal factors related to their decision-making behavior to stay at Pacific Park Hotel; (3) to study the marketing-mix factors related to the decision making behavior to use the service at Pacific Park Hotel; and (4) to suggest the guideline to improve service quality of hotels and serviced apartments to meet the need of Japanese. The population of this survey research consisted of Japanese who decided to stay at the Pacific Park Hotel on a daily and monthly basis, working as coordinators in industrial factories, and agencies. The exact number of them was unknown. The sample size was 400, selected by simple random sampling. A constructed questionnaire, both in Thai and in Japanese, was used as a tool to collect data. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way ANOVA, and correlation analysis. The results of this study revealed that: (1) the behavior of most Japanese on selecting to stay at Pacific Park Hotel was to stay in one-bedroom of deluxe type, space of 40-45 square meters, on the budget of 30,000-35,000 baht/month, spending one month to decide before check-in, and making decision by themselves; (2) Japanese who made decision to stay at the Pacific Park Hotel, with different genders, ages, levels of education, number of family members, occupations, and companies had different behavior, with a statistical significance at the level of 0.05; (3) the marketing-mix factors correlated to their decision-making behavior was at a low level, while promotion factor was at the highest level, and the characteristics of accommodation, location and physical appearance had no relation; and (4) as for the guideline to improve service quality, the hotel should focus on marketing promotion with membership system and other special services.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
153545.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons