Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8814
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสมคิด พรมจุ้ย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorอนุชา ครสิงห์, 2517- ผู้แต่ง.th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-11T08:32:23Z-
dc.date.available2023-08-11T08:32:23Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8814en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ประเมินความพร้อมด้านปัจจัยเบื้องต้น (2) ประเมินความเหมาะสมด้านกระบวนการดำเนินการและ (3) ประเมินประสิทธิผลของโครงการรักการอ่าน โรงเรียนเปรมประชา สำนักงานเขตดอนเมือง กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้มี จำนวน 182 คน ได้แก่ ผู้บริหารสถานศึกษา จำนวน 2 คน ครูจำนวน 25 คน และนักเรียน 155 คน ซึ่งได้มาโดยการลุ่มแบบแบ่งชั้น เครื่องมือที่ ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามแบบมาตรประมาณค่า 5 ระดับและแบบสำรวจรายการ การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เบื้อหา ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความพร้อมด้านปัจจัยเบื้องต้น ประกอบด้วย ความพร้อมของบุคลากร ความพร้อมของอาคารสถานที่ ความพอเพียงของวัสดุอุปกรณ์ และความพอเพียงของงบประมาณ ในภาพรวมพบว่ามีความพร้อมและเพียงพออยู่ในระดับมากผ่านเกณฑ์การประเมิน (2) ความเหมาะสมด้านกระบวนการดำเนินการประกอบด้วย การวางแผนโครงการรักการอ่าน การดำเนินโครงการรักการอ่าน การนิเทศกำกับติดตามและประเมินผลโครงการ และการปรับปรุง แก้ไขพัฒนาโครงการ ในภาพรวมพบว่ามีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากผ่านเกณฑ์การประเมิน และ (3) ด้านประสิทธิผลของโครงการประกอบด้วยนักเรียนมีนิสัยรักการอ่าน นักเรียนมีทักษะการอ่านการเขียน นักเรียนมีทักษะการอ่านจับใจความ และนักเรียนมีความรู้รอบตัว ในภาพรวมอยู่ ในระดับมากผ่านเกณฑ์การประเมินth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการวัดและประเมินผลการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectโครงการรักการอ่านโรงเรียนเปรมประชา--การประเมินth_TH
dc.subjectโครงการ--การประเมินth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การวัดและประเมินผลการศึกษาth_TH
dc.titleการประเมินโครงการรักการอ่านโรงเรียนเปรมประชา สำนักงานเขตดอนเมือง กรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeAn evaluation of the love reading project of Prem Pracha School under Don Mueang District Office, Bangkok Metropolitan Administrationen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were ( 1) to evaluate the readiness of input factors; (2) to evaluate the appropriateness of operational process; and (3) to evaluate the effectiveness of the Love Reading Project of Prem Pracha School under Don Mueang District Office, Bangkok Metropolitan Administration. The research sample totaling 182 persons consisted of two school administrators, 25 classroom teachers, and 155 students, obtained by stratified random sampling. The employed research instruments were a 5-scale rating questionnaire, and a data recording form. Data were analyzed using the percentage, mean, standard deviation, and content analysis. Research results showed that ( 1) regarding the readiness of input factors which comprised the readiness of personnel, readiness of buildings and facilities, sufficiency of materials and supplies, and sufficiency of the budget, it was found that the overall readiness and sufficiency of input factors of the Project was at the high level and passed the evaluation criteria; ( 2) regarding the appropriateness of operational process which comprised the planning for the Project; the implementation of the Project; the supervision, monitoring and evaluation of the Project; and the improvement, revision and development of the Project, it was found that the overall appropriateness of the Project’s operational process was at the high level and passed the evaluation criteria; (3) regarding the effectiveness of the Project which comprised the love for reading habit of the students, the reading and writing skills of the students, the interpretive reading skill of the students, and the general knowledge of the students, it was found that the overall effectiveness was at the high level and passed the evaluation criteria.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_156574.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons