Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิพัฒน์ เมฆขจร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorลัดดาวรรณ ณ ระนอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorชนัญชิดา นามมา, 2516--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-08-17T07:27:36Z-
dc.date.available2023-08-17T07:27:36Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8941-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลการพัฒนาพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสม ของนักเรียนกลุ่มทดลอง ก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว และ (2) เปรียบเทียบผลการพัฒนาพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสม ของนักเรียนกลุ่มทดลอง ที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวและกลุ่มควบคุมที่ใช้โปรแกรมการให้ข้อสนเทศ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียน อุดรคริสเตียนวิทยา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2556 ที่ได้มาจากการเลือกแบบเจาะจง จำนวน 80 คน ทำการสุ่มตัวอย่างโดยการจับสลาก 40 คน และหลังจากนั้นสุ่มอย่างง่ายอีกครั้ง เป็นกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มละ 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัย ได้แก่ (1) ชุดกิจกรรมแนะแนว (2) แบบวัดการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสม มีค่าความเที่ยง เท่ากับ 0.65 และ (3) โปรแกรมการให้ข้อสนเทศ สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) นักเรียนกลุ่มทดลองมีพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสมสูงขึ้น ภายหลังใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนกลุ่มทดลองที่ได้รับชุดกิจกรรมแนะแนว มีพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสม สูงกว่า ของกลุ่มควบคุมที่ได้รับโปรแกรมการใช้ข้อสนเทศ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.relation.urihttps://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2015.252en_US
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectการแนะแนวการศึกษาth_TH
dc.subjectอินเทอร์เน็ต -- การศึกษาการใช้th_TH
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตที่เหมาะสมของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนอุดรคริสเตียนวิทยา จังหวัดอุดรธานีth_TH
dc.title.alternativeEffects of using a guidance activities package to develop proper behaviors of using the internet of Prathom Suksa VI students at Udon Christian Witthaya School in Udon Thani Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare the effects of developing proper behaviors of using the Internet of the experimental group students before and after using a guidance activities package; and (2) to compare the effect of developing proper behaviors of using the Internet of the experimental group students who used the guidance activities package with that of developing the counterpart behaviors of the control group students who used the provided guidance information program. The research sample consisted of 80 purposively selected Prathom Suksa VI students of Udon Christian Witthaya School during the second semester of the 2013 academic year. Then 40 of them were randomly selected by taking lots, and after that they were randomly assigned into the experimental and control groups each of which consisting of 20 students. The employed research instruments were (1) a guidance activities package; (2) a scale to assess proper behaviors of using the Internet, with reliability coefficient of .65; and (3) a guidance information program. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research results were that (1) after using the guidance activities package, the experimental group students’ level of proper behaviors of using the Internet was significantly higher at the .05 level of statistical significance; and (2) proper behaviors of using the Internet of the experimental group students who used the guidance activities package were at the higher level than that of the counterpart behaviors of the control group students who used the provided guidance information program at the .05 level of statistical significanceen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
150134.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons