Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8961
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัจฉรา ชีวะตระกูลกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorอมฤตดา ขวกเขียว-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-19T04:04:48Z-
dc.date.available2023-08-19T04:04:48Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8961-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) พฤติกรรมการซื้อสลากออมสินพิเศษของลูกค้า (2) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีต่อผลต่อการซื้อสลากออมสินพิเศษของลูกค้า และ (3) ความสัมพันธ์ของปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการซื้อสลากออมสินพิเศษของลูกค้า ธนาคารออมสินสาขาค่ายธนะรัชต์ การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากร คือ กลุ่มลูกค้าเงินฝากที่มีทะเบียนสลากออมสินกับธนาคารออมสินสาขาค่ายธนะรัชต์ จำนวน2,640 คน ก าหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยวิธีค านวณจากสูตรของทาโร่ ยามาเน่ ได้ 347 คน ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 21-40 ปี สถานภาพโสด การศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี อาชีพ ข้าราชการ/รัฐวิสาหกิจ รายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ระยะเวลาในการเป็นลูกค้า 1-5 ปี (1) ลูกค้ามีพฤติกรรมการซื้อสลากออมสินพิเศษประเภทสลากออมสินพิเศษที่มีมูลค่าต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10,000 บาท โดยมีความถี่ในการซื้อ 1 -5 ครั้งต่อปี ช่องทางการซื้อคือ ธนาคารออมสินทุกสาขา และบุคคลที่มีอิทธิพลคือ ตนเอง (2) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีต่อการซื้อสลากออมสินพิเศษลูกค้าของธนาคารออมสินสาขาค่ายธนะรัชต์ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาค่าเฉลี่ยเป็นรายด้านพบว่า ด้านความน่าเชื่อถือของบุคคลอยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมาคือ ด้านลักษณะทางกายภาพ อยู่ในระดับมากที่สุด และต่ำสุดคือ ด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับมาก และ (3) ปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศ อายุ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือน และระยะเวลาในการเป็นลูกค้าธนาคารออมสิน มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสลากออมสินพิเศษลูกค้าของธนาคารออมสินสาขาค่ายธนะรัชต์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสลากออมสิน--การตลาดth_TH
dc.subjectการตัดสินใจth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. -- สาขาวิชาวิทยาการจัดการ -- การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. -- แขนงวิชาบริหารธุรกิจ -- การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อสลากออมสินพิเศษของลูกค้า ธนาคารออมสินสาขาค่ายธนะรัชต์th_TH
dc.title.alternativeFactors affecting customers’ special lotteries purchase behavior of Government Savings Bank Thanarat Camp Branchen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were aimed (1) to examine customer’s purchasing behavior of special government saving bank (GSB) lotteries, (2) to examine the importance level of marketing mix factors affecting customer purchasing behavior of special GSB lotteries, and (3) to examine the relationship between personal factors of customers and purchasing behavior of special GSB lotteries of Government Savings Bank Thanarat Camp Branch. This study is a survey study. The population was 2,640 customers who had bought the GSB lottery tickets with Government Savings Bank Thanarat Camp Branch. The sample size was determined by Taro Yamane formula, as a total of 347 people, using accidental sampling method. A research instrument was a questionnaire. Statistical data analysis was performed using frequency, percentage, mean, and standard deviation, and chi-square test. The results showed as follows: the respondents mostly were male, 21-40 years old, single, held undergraduate degree, worked as civil servants/state enterprise. Their monthly income was 10,001-20,000 baht. The duration of being a customer was 1-5 years. (1) Customers purchased special GSB lotteries value of 10,000 baht or less. Their purchasing frequency of special GSB lotteries was 1 - 5 times a year. Purchasing channel of special GSB lotteries included all GSB Branches, and people influencing customer decision in buying special GSB lotteries was themselves. (2) The importance level of overall marketing mix factors affecting customer purchasing behavior of special GSB lotteries of Thanarat Camp Branch was at a high level. Considering each aspect, it was found that perceived credibility was at the highest level, followed by physical characteristics and marketing promotion, respectively. (3) Respondents’ personal factors including gender, age, marital status, education level, occupation, monthly income, and length of being a GSB customer had a relationship with customer purchasing behavior of the special GSB lotteries of Thanarat Camp Branch at 0.05 significance level.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168168.pdfFulltext10.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons