Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9021
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุรีย์ เข็มทอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพิชญาณี สายปิน, 2506-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-22T07:40:48Z-
dc.date.available2023-08-22T07:40:48Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9021en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคาดหวังและระดับการรับรู้ของนัก ท่องเที่ยวสะพายเป้ชาวต่างประเทศต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดของ มีใช พาราไดส์ เกสท์เฮาส์ นครหลวง เวียงจันทน์ และ (2) ความแตกต่างของระดับความคาดหวังและการรับรู้ของนักท่องเที่ยวสะพายเป้ชาว ต่างประเทศต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดของ มีใช พาราไดส์เกสท์เฮาส์ นครหลวงเวียงจันทน์ การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาเป็นนักท่องเที่ยวสะพายเป้ ชาวต่างประเทศที่เข้าใช้บริการใน “มีใช พาราไดส์ เกสท์เฮาส์” จำนวนรวม 6,992 คน ในช่วงเวลาเดือน มกราคม-มีนาคม 2554 ขนาดกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาจำนวน 400 คน โดยใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบ เจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการเปรยบเทียบค่าเฉลี่ย 2 กลุ่ม ที่มีความสัมพันธ์กัน ผลการศึกษาพบว่า (1) นักท่องเที่ยวสะพายเป้ชาวต่างประเทศมีระดับความคาดหวังต่อปัจจัย ส่วนประสมการตลาดของ มีใช พาราไดส์ เกสห์เฮาส์ นครหลวงเวียงจันทน์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาแต่ละปัจจัยพบว่าความคาดหวังด้านราคาที่ควรสมเหตุสมอยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมาคือ ด้าน ผลิตภัณฑ์ที่เกี่ยวกับห้องพักและสี่งอำนวยความสะดวกภายในห้อง และด้านพนักงานที่มีจิตบริการ ตามลำดับ ส่วนระดับการรับรู้ของนักท่องเที่ยวสะพายเป้ชาวต่างประเทศเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมการตลาดต่อการให้ บริการของมีใชพาราไดส์เกสฑ์เฮาส์นครหลวงเวียงจันทน์พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับมากเมื่อพิจารณาแต่ละ ปัจจัยพบว่า นักท่องเที่ยวสะพายเป้มีระดับการรับรู้ด้านพนักงานให้บริการมากที่สุด และรองลงมาคือ ด้าน ผลิตภัณฑ์ และด้านกระบวนการ ตามลำดับ และ (2) การวิเคราะห์ความแตกต่างของระดับความคาดหวังและ การรับรู้ของนักท่องเที่ยวสะพายเป้ชาวต่างประเทศต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาด พบว่า นักท่องเที่ยวสะพายเป้ ชาวต่างประเทศมีระดับความคาดหวังและการรับรู้ต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่แตกต่างกันอย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยพบว่า มีการรับรู้ต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาด ทั้งโดยรวมและทุกด้าน สูงกว่าระดับความคาดหวังth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectนักท่องเที่ยวต่างชาติ--เวียงจัทน์--ลาวth_TH
dc.subjectที่พักนักท่องเที่ยว--เวียงจัทน์--ลาวth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleความคาดหวังและการรับรู้ของนักท่องเที่ยวสะพายเป้ชาวต่างประเทศต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดของ มีใช พาราไดส์ เกสท์เฮาส์ นครหลวงเวียงจันทน์th_TH
dc.title.alternativeForeign tourist backpackers' expectations and perceptions towards the marketing mixed service provided by Mixay Paradise Guesthouse Vientiane Capitalen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were: (1) to examine the level of foreign tourist backpackers’ expectations and perceptions of Marketing Mixed service provided by Mixay Paradise Guesthouse, Vientiane Capital; and (2) to determine the differences in the levels of foreign tourist backpackers’ expectations and perceptions of the service during their stays in Mixay Paradise Guesthouse, Vientiane Capital. This study was conducted by means of a survey research. The number of population was approximately 6,692 foreign tourist backpackers who stayed at Mixay Paradise Guesthouse for at least one night during January-March 2011.The sample selected by purposive sampling method consisted of 400 respondents who were able to understand English well. The survey questionnaire in English version were used as an instrument to collect data. Data were analysed by statistical tools including frequency, percentage, mean, standard deviation and Paired Sample t-test. The results of this study were as follows: (1) overall levels of foreign tourist backpackers’ expectations towards the marketing mixed service of Mixay Paradise Guesthouse were at the high level. When considering by each of marketing mixed service aspects, it was found that the aspect of reasonable price was the most important, followed by the aspect of product such as clean and comfortable room as well as reliable and competent staff respectively. As for the overall levels of foreign tourist backpackers’ perceptions towards the marketing mixed service of Mixay Paradise Guesthouse were also at the high level. When considering by each of marketing mixed service aspects, it was found that the foreign tourist backpackers’ perceptions towards the reliable and competent staff were the most important, followed by product and process respectively; and 2) there were statistically significant difference in level of foreign tourist backpackers’ expectations and perceptions among the marketing mixed service at level of 0.05. It was found that level of foreign tourist backpackers’ perception towards the marketing mixed service of Mixay Paradise Guesthouse in both overall and each of aspects of the marketing mixed services were higher than their expectation levelsen_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_136671.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons