Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรางคณา โตโพธิ์ไทย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorนิรดา นันทะมีชัย, 2522-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-29T04:21:42Z-
dc.date.available2023-08-29T04:21:42Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9226-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชัน ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชัน และ (3) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังค์ชันกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนหนองคายวิทยาคาร จังหวัดหนองคาย ที่กำลังศึกษารายวิชาเคมี 5 ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 จำนวน 39 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือในการวิจัย คือ (1) ชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังค์ชัน (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน และ (3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชัน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชันที่ผลิตขึ้น มีประสิทธิภาพ 80.79/79.33 เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนด 80/80 (2) นักเรียน ที่เรียนด้วยชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชัน มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความคิดเห็นว่าชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชันมีความเหมาะสมในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectเคมี--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectการสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาชุดการเรียนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาเคมี เรื่อง หมู่ฟังก์ชันสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนหนองคายวิทยาคารth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of an electronic learning package in chemistry course on the topic of functional groups for Mathayom Suksa VI students in Nongkhai Wittayakarn Schoolen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop an electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups based on the set efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students who learned from the electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups; and (3) to study opinions of the students toward the electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups. The research sample consisted of 39 Mathayom Suksa VI students studying the Chemistry 5 Course during the second semester of the 2017 academic year in Nongkhai Wittayakarn School, Nongkhai province, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments were (1) an electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on opinions of the students toward the electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups. Statistics for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups was efficient at 80.79/79.33, thus meeting the set efficiency criterion of 80/80; (2) the students who learned from the developed electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) the students had opinions that the developed electronic learning package in Chemistry Course on the topic of Functional Groups was appropriate at the high level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159204.pdf24.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons