Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรางคณา โตโพธิ์ไทย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพรณรินทร์ กึ่งวงศ์, 2524-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-30T07:35:36Z-
dc.date.available2023-08-30T07:35:36Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9293-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาหลัก การออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 3 กลุ่มวิชาออกแบบผลิต ภัณฑ์อุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฎอุบลราชธานี ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักศึกษาที่เรียนโดยใช้ชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ และ (3) ศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักศึกษาชั้นปีที่ 3 จำนวน 45 คนของมหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาหลักการออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม ได้มาโดยการสุ่มตัวอย่างแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ (1) ชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ เรื่องพื้นฐานการออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนแบบคู่ขนาน และ (3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ เรื่องพื้นฐานการออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม มีประสิทธิภาพ 79.54/79.72 เป็นไปตามเกณฑ์ 80/80 (2) นักศึกษาที่เรียนโดยใช้ชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขี้นอย่าง มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักศึกษามีความคิดเห็นว่าชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์มีคุณภาพอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการออกแบบผลิตภัณฑ์th_TH
dc.subjectการออกแบบอุตสาหกรรมth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาชุดการสอนทางอิเล็กทรอนิกส์ วิชาหลักการออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม เรื่องพื้นฐานการออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 3 กลุ่มวิชาออกแบบผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานีth_TH
dc.title.alternativeThe development of an instructional electronic package via social network in the principles of industrial product design course on the topic of basic of industrial product design for third year students of industrial product design program of Ubon Ratchathani Rajabhat Universityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to develop an electronic instructional package via social network in the Principles of Industrial product Design Course on the topic of Basics of Industrial Product Design for third year students of the Industrial Product Design program of Ubon Ratchathani Rajabhat University based on the pre-determined efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students who learned with the use of the electronic instructional package; and (3) to study opinions of the students toward the electronic instructional package. The research sample consisted of 45 third year students of Ubon Ratchathani Rajabhat University, who enrolled in the Principles of Industrial Product design Course, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were (1) an electronic instructional package on the topic of Basics of Industrial Product Design; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s opinions toward the electronic instructional package. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings revealed that (1) the developed electronic instructional package on the topic of Basics of Industrial Product Design was efficient at 79.54/79.72, thus meeting the 80/80 efficiency criterion; (2) the students who learned with the use of the electronic instructional package achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) the students had opinions that the electronic instructional package had quality at the high level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
145043.pdf15.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons