Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอารีรักษ์ มีแจ้ง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorศิตา เยี่ยมขันติถาวร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorเอกภาวี ขัติครุฑ, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-09-14T02:03:49Z-
dc.date.available2023-09-14T02:03:49Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9478-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางทักษะการฟัง-พูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาวิทยาลัยชุมชนแม่ฮ่องสอนก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติ และ 2) ศึกษาเจตคติของนักศึกษาวิทยาลัยชุมชนแม่ฮ่องสอนที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษ โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ นักศึกษาชั้นปีที่ 1 วิทยาลัยชุมชนแม่ฮ่องสอนที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร 1 ภาคการเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2563 จํานวน 28 คน ได้มาด้วยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ทักษะการฟัง-พูดภาษาอังกฤษ โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติ แบบทดสอบทักษะการฟังภาษาอังกฤษ แบบทดสอบทักษะการพูดภาษาอังกฤษ และแบบวัดเจตคติที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า 1) คะแนนเฉลี่ยทักษะฟัง-พูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักศึกษามีเจตคติต่อการเรียนภาษาอังกฤษ โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางทักษะการฟัง-พูดภาษาอังกฤษและเจตคติต่อการเรียนของนักศึกษาวิทยาลัยชุมชนแม่ฮ่องสอนth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using role-playing on listening-speaking English skills learning achievement and attitudes towards learning of Mae Hong Son Community College studentsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to 1) compare listening-speaking skills achievement of Mae Hong Son Community College students before and after learning by using role-playing activities, and 2) study Mae Hong Son Community College students’ attitudes towards English language learning by using role-playing activities. The research sample consisted of 28 first year students of Mae Hong Son Community College enrolled in the English for Communication 1 Course in the first semester of the academic year 2020, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments included learning management plans using role-playing activities, an English listening skill test, an English speaking skill test, and a questionnaire to assess the students’ attitudes towards English language learning with the use of role-playing activities. The data were analyzed by using the mean, standard division, and t-test. The research findings revealed that 1) the post-learning mean score on English listening-speaking skills of the students was significantly higher than their pre-learning counterpart at the .05 level of statistical significance; and 2) the students’ attitudes towards English language learning with the use of role-playing activities were at a high levelen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม20.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons