Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9537
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณี ชลนภาสถิตย์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorเตชินี นิ่มเนียม, 2527--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-09-15T03:12:49Z-
dc.date.available2023-09-15T03:12:49Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9537-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาคุณภาพการให้บริการสินเชื่อโครงการ ธนาคารประชาชนของธนาคารออมสิน สาขามุขศาลาจังหวัดอุตรดิตถ์ (2) เปรียบเทียบคุณภาพการ ให้บริการสินเชื่อโครงการธนาคารประชาชนธนาคารออมสินสาขามุขศาลา จังหวัดอุตรดิตถ์ จำแนกตามลักษณะส่วนบุคคล (3) ศึกษาปัญหาและอุปสรรคต่อคุณภาพการให้บริการสินเชื่อ โครงการธนาคารประชาชนของธนาคารออมสินสาขามุขศาลา จังหวัดอุตรดิตถ์ วิธีการศึกษา เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรคือผู้ที่กู้เงินสินเชื่อโครงการธนาคาร ประชาชนของธนาคารออมสินสาขามุขศาลาจังหวัดอุตรดิตถ์ระหว่างวันที่ 1ม.ค.-31ธ.ค.2555 จำนวน 500 คนและทำการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ จำนวน 217คนเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บ รวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการ ทดสอบค่าที และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ในกรณีที่พบความแตกต่างใช้การ เปรียบเทียบรายลู่ (การจับคู่พหุคูณ) ผลการวิจัยพบว่า (1) คุณภาพการให้บริการสินเชื่อโครงการธนาคารประชาชนของ ธนาคารออมสินสาขามุขศาลา จังหวัดอุตรดิตถ์อยู่ในระดับมาก เรียงลำดับตามปัจจัยจากมากไป น้อยคือ ด้านการปฏิบัติงานของพนักงาน ด้านระบบงาน และด้านอุปกรณ์และสถานที่ (2) ผู้ที่กู้เงิน สินเชื่อโครงการธนาคารประชาชนธนาคารออมสิน สาขามุขศาลาจังหวัดอุตรดิตถ์ ที่มี เพศ อายุ อาชีพ แตกต่างกัน มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการให้บริการไม่แตกต่างกัน ยกเว้นผู้ที่มี สถานภาพ ระดับการศึกษา และรายได้แตกต่างกัน มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการให้บริการแตกต่างกันอย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ(3) ปัญหาและข้อเสนอแนะ ควรจัดให้มีพนักงานปฏิบัติหน้าที่ คอยให้บริการลูกค้าอย่างเพียงพอth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโครงการธนาคารประชาชนth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectธนาคารออมสิน สาขามุขศาลาth_TH
dc.titleคุณภาพการให้บริการสินเชื่อโครงการธนาคารประชาชนของธนาคารออมสินสาขามุขศาลา จังหวัดอุตรดิตถ์th_TH
dc.title.alternativeThe service quality of people bank loan project of the Government Savings Bank at Muksala Branch, Uttaradit Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of the study were (1) to study the service quality of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province; (2) to compare the service quality of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province based on personal characteristics; and (3) to study problems and barriers of the service quality of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province. The study was a survey research. The population was 500 loan borrowers of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province from 1st January – 31st December 2012. The samples were 217 loan borrowers calculated by using the random sampling method. Questionnaires were used for data collection. The data was analyzed by using percentage, mean, standard deviation, t-Test, one-way ANOVA, and post hoc method. The results showed that (1) the service quality of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province was at the high level which the staff performance, operational system, equipment and premises; (2) the loan borrowers of People Bank Loan Project of the Government Savings Bank at Muksala branch, Uttaradit province with different gender, age, and occupation had the similar opinion towards the service quality. However, the loan borrowers with different marital status, educational level, and income had different opinion towards the service quality at the statistically significant 0.05 level; and (3) the Government Savings Bank should provide sufficient staff for services.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
134731.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons