Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัจฉรา ชีวะตระกูลกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพิชญ์ธนัท เลิศคำ, 2534-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-09-18T02:34:30Z-
dc.date.available2023-09-18T02:34:30Z-
dc.date.issued2558en_US
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9580en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของพนักงานบริษัท ฮีโน่ มอเตอร์ส แมนูแฟคเจอริ่ง (ประเทศไทย) จำกัด (2) พฤติกรรมการออมของพนักงานบริษัท ฮีโน่ มอเตอร์ส แมนูแฟคเจอริ่ง (ประเทศไทย) จำกัด (3)ความสัมพันธ์ระหว่างปังจับส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการออมของพนักงานบริษัท ฮีโน่ มอเตอร์ส แมนูแฟคเจอรึ่ง (ประเทศไทย) จำกัด การศึกษานี้เป็นการศึกษาเชิงสำรวจประชากร คือ พนักงานบริษัท โน่ มอเตอร์ส แมนูแฟคเจอริ่ง (ประเทศไทย) จำกัด จำนวน 3,843 คน คำนวณกลุ่มตัวอย่างตามวิธีของยามาเน่ได้จำนวน 363 คน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และการทดสอบไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้ตอบแบบสอบถาม บริษัท ฮีโน่มอเตอร์ส แมนูแฟคเจอริ่ง (ประเทศไทย) จำกัด ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุต่ำกว่า 30 ปี สถานภาพโสด มีสมาชิกครอบครัวในความรับผิดชอบตั้งแต่ 4 คนขึ้นไป จบการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรีทำงานในตำแหน่งพนักงานสายการผลิต มีประสบการณ์ในการทำงานต่ำกว่า 5 ปี รายได้รวมเฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท รายจำยรวมเฉลี่ยต่อเดือนไม่เกิน 20,000 บาท และภาระหนี้สินต่อเดือนเพื่อซื้อยานพาหนะ อยู่ระหว่าง 10,001 - 15,000 บาท เลือกรูปแบบการออมจากอัตราผลตอบแทนซึ่งได้รับข่าวสารการออมจากอินเตอร์เน็ต (2) พนักงานส่วนใหญ่ออมเพื่อเป็นเงินทุนในอนาคต โดยออมเฉลี่ยต่อเดือน 2,001 - 4,000 บาท ซึ่งเป็นการออมระยะปานกลาง คือ 1 - 5 ปี ใช้วิธีฝากเงินกับสถาบันการเงิน ซื้อทองคำ และกองทุนสำรองเลี้ยงชีพ ตามลำดับ (3) ปัจจัยส่วนบุคคลด้านอายุ ตำแหน่ง ระดับการศึกษา และรายได้ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการออมของพนักงานในทุกด้านอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceReformated digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการประหยัดและการออม--ไทยth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleพฤติกรรมการออมของพนักงาน บริษัท ฮีโน่มอเตอร์สแมนูแฟคเจอริ่ง (ประเทศไทย) จำกัดth_TH
dc.title.alternativeSaving behavior of employees of Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd.(Thailand) Company Limiteden_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were (1) to study personal factors of employees working at Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd. (2) to study saving behavior of employees working at Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd. (3) to study the relationship between the personal and savings behavior of employees working at Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd. This study was a survey research. The population was 3,843 employees working at Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd. The sample size was 363 calculated by Taro Yamane’s formula. Questionnaires were used in data collection process. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, and Chi-square test. The results showed that: (1) The personal factors of employees working at Hino Motors Manufacturing (Thailand) Co., Ltd. were male under 30 years old, single, responsible for four or more family members, mostly undergraduate and working in the production line. Most of the respondents working experiences were under five-year, average gross revenue per month was 20,001-30,000 baht while total expenditure per month was up to 20,000 baht and liabilities per month to purchase vehicles was 10,001-15,000 baht. Savings selection were considered by return rate which gain information from internet sources. (2) Most employees saving for a future capital. The average saving per month was 2,001- 4,000 baht, saving period choose was 1-5 years which is medium period investment. Another choices of saving were buying gold and mutual fund. (3) Personal factors including age, location, education level and income were associated with saving behavior of employees in all aspects with the statistically significant level at 0.05en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_151399.pdfเอกสารฉบับเต็ม12.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons