Browsing by Author นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 83  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
24/5/2024The Effect of Model-Based Learning Instruction in The Topic of Light on Scientific Modeling and Analytical Thinking Ability of Grade 9 Students in Phattharayan Wittaya School at Nakhon Pathom ProvincePLOYSIRI PUTTHARAKSA; พลอยศิริ พุทธรักษา; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
24/5/2024The Effects of CIPPA Instruction Model Together with Teaching Strategies in the Topic of Changing States of Substances on Learning Achievement and Analytical Thinking Ability of Grade 5 Students at Klaeng Burapha Network School Group in Rayong ProvinceNOPPAWIT RAGPONG; นพวิทย์ รักพงษ์; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
4/11/2024The Effects of Context-Based Learning Instruction on the Competence to Explain Phenomena Scientifically and Interpret Data and Evidence Scientifically of Grade 6 Students at PraIntra Network School Group in Sing Buri ProvinceSuphattra Aresura; สุภัทรา อาสุระ; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
4/11/2024The Effects of Inquiry Instruction Together with Graphic Organizer and Cooperative Learning in the Topic of Force in Daily Life on Learning Achievement and Analytical Thinking Ability of Grade 3 Students at Singhanakhon Small School Group in Songkhla ProvinceHARUETHAIRUT WICHIEANTONG; หฤทัยรัตน์ วิเชียรทอง; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
4/11/2024The Effects of Inquiry Learning Instruction Together with Predict-Observe-Explain Strategy on Learning Achievement and Scientific Explanation Ability of Grade 11 Students at Phadungpanya School in Tak ProvinceNEDSARY PRASERDPOL; เนตรทราย ประเสริฐผล; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
24/5/2024The Effects of Model-based Learning Instruction in the Topic of Solution on Scientific Modeling Ability and Scientific Explanation Ability of Grade 8 Students in Triamudomsuksapattanakarn Phatthalung SchoolJIRAYUT KHUNAKSON; จิรยุทธ ขุนอักษร; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
13/8/2024The Effects of the Inquiry Instruction Together with STEM Education in the Topic of Physical Properties of Materials on Learning Achievement and the Ability to Apply Scientific Knowledge of Grade 4 Students at Anuban Phangnga School in Phangnga ProvinceRUETINAN NARKKHAPHUN; ฤตินันท์ นาคพันธ์; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
24/5/2024The Effects of the Model-based Learning Instruction in the Topic of Pure Substance on Learning Achievement and Scientific Modeling Ability of Grade 7 Students at Nakorn Khonkaen School in Khonkaen ProvinceSIRINTHA BUSSARAKUM; ศิรินทรา บุษราคัม; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
22/3/2024The Effects of the Inquiry Instruction Together with Games in the Topic of Ecosystem on Learning Achievement and Analytical Thinking Ability of Grade 9 Students at Schools of Krut, Pa Ron, Klong Sa Network in  Surat Thani ProvinceLAKKANA SOMKAEW; ลักขณา ส้มแก้ว; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; Sukhothai Thammathirat Open University; Nuanjid Chaowakeratipong; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; [email protected]; [email protected]
2560การพัฒนารูปแบบการสอนเขียนแบบ 3 ประสาน เพื่อส่งเสริมการคิดขั้นสูงและผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายอภิรักษ์ อนะมาน; ไชยวัฒน์ ชุุ่มนาเสียว, 2500-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; ศุภวรรณ์ เล็กวิไล
2557การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนวิชาวิทยาศาสตร์ที่ส่งเสริมจิต 5 ลักษณะเพื่ออนาคต สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1ทวีศักดิ์ จินดานุรักษ์; วริศนันท์ เดชปานประสงค์, 2509-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; ไสว ฟักขาว
2546การพัฒนาหนังสืออ่านเพิ่มเติมกลุ่มสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์เรื่องสารรอบตัวกับการจำแนกนวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; แฟรี่ เนียมณรงค์, 2503-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์
2561การพัฒนาหลักสูตรท้องถิ่น สาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์เพิ่มเติม เรื่อง ทรัพยากรธรรมชาติ และการประมงชายฝั่งสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 กลุ่มรัตนรังสรรค์ จังหวัดระนองดวงเดือน สุวรรณจินดา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; กาติณี กลีเมาะ, 2532-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา
2561การพัฒนาหลักสูตรท้องถิ่นสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์เพิ่มเติมเรื่อง พลับพลึงธาร (ราชินีแห่งสายน้ำ) สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 กลุ่มรัตนรังสรรค์ จังหวัดระนองดวงเดือน สุวรรณจินดา; วราภรณ์ ราชิม, 2531-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์
2559การพัฒนาหลักสูตรท้องถิ่นสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์เพิ่มเติมเรื่องผ้าพื้นเมืองศรีสัชนาลัย สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนในตำบลหาดเสี้ยว อำเภอศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัยดวงเดือน พินสุวรรณ์; บุญสิริ จุติ, 2518-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์
2556การพัฒนาแบบฝึกทักษะการแก้ปัญหาโจทย์คำนวณวิชาเคมี เรื่องโมล ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนหนองบัวพิทยาคม จังหวัดน่านนวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; ดวงสมร ดวงตา, 2524-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์
2565การศึกษาตัวแปรที่มีผลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนในรายวิชาเคมี ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนวิทยาศาสตร์จุฬาภรณราชวิทยาลัย เพชรบุรีทวีศักดิ์ จินดานุรักษ์; วิภาวัน แสงสวี, 2537-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์
2551การสร้างคู่มือครูในการจัดการเรียนรู้วิชาวิทยาศาสตร์โดยใช้ภูมิปัญญาหลวงสำหรับนักเรียนช่วงชั้นที่ 3นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; สง่า ล้อมรื่น, 2497-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์
2550การใช้ชุดฝึกการอ่าน คิดวิเคราะห์ และเขียนสื่อความในสาระวิทยาศาสตร์ เพื่อการพัฒนาทักษะการอ่านคิดวิเคราะห์ เขียนสื่อความ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนวัดอินทารามกรุงเทพมหานครนวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์; นวรัตน์ เยาวพักตร์, 2499-; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์
2551ชุดการเรียนด้วยคอมพิวเตอร์ผ่านเครือข่ายกลุ่มสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์เรื่องอาหารเพื่อชีวิต สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ในเขตพื้นที่การศึกษานนทบุรี เขต 2สมพงษ์ แตงตาด; สิริวรรณ เพียรเสมอ; มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา; นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์