Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10605
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรรณา ศิลปอาชา | th_TH |
dc.contributor.author | พิชญุตม์ วงศ์มโนธรรม, 2531- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T06:40:27Z | - |
dc.date.available | 2023-11-30T06:40:27Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10605 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดกับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บช้างม่อยตัดใหม่ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ (2) เปรียบเทียบระดับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บช้างม่อยตัดใหม่ อำเภอเมือง จังหวัด เชียงใหม่ จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ(3) ศึกษาความสัมพันธ์ของปัจจัยส่วนประสมการตลาดกับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บช้างม่อยตัดใหม่ อำเภอเมือง จังหวัด เชียงใหม่ ผลการศึกษา พบว่า (1) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ด้านราคา มีระดับ ความสำคัญ มากที่สุด การตัด สินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บ ช้างม่อยตัด ใหม่ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ มีระดับมากที่สุด (2) การจำแนกปัจจัย ส่วนบุคคลตาม เพศ อายุ ระดับ การศึกษาอาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนกับการตัดสินใจ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 และ (3) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บ ช้างม่อยตัดใหม่อำเภอเมือง จังหวัด เชียงใหม่ อย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิติที่ 0.01 แต่เมื่อพิจารณาเป็นรายปัจจัยพบว่าปัจจัย ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคามีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บช้างม่อยตัดใหม่อำเภอเมือง จังหวัด เชียงใหม่อยู่ในระดับสูง | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ร้านอาหาร--การตลาด | th_TH |
dc.subject | การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกร้านก๋วยจั๊บช้างม่อยตัดใหม่ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ | th_TH |
dc.title.alternative | Marketing mix factors relating selecting decision of Guayjabb Chagmoi Tadmai in Muang Distiect, Chiangmai Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The study was aimed (1) to study the important level of marketing mix factors and selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province; (2) to compare level of selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province classified by personal factors; and (3) to investigate marketing mix factors relating selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province. This study was quantitative research The population was consumers of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province. The sample was calculated by Cochran Formula to be a total of 400 samples by using convenience sampling. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistical analysis used frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test (One-way ANOVA), the least significance difference test (LSD) and Pearson’s correlation coefficient. The result of this study indicated that (1) Product and price factors were at the highest level and consumer selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province was also at a highest level. (2) There were statistically significant differences between personal factors of gender, age education, occupation, monthly income and consumer selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province at the level of 0.05. (3) Marketing mix factors showed significant positive correlation with consumer selecting decision at the statistically significant level of 0.01. Considering each factor, product and price factor showed significant positive correlation with consumer selecting decision of Guayjabb Changmoi Tadmai in Muang District, Chiangmai Province at a high level. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 13.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License