Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorดวงกมล โพธิ์พันธุ์, 2533--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-12-06T08:24:10Z-
dc.date.available2023-12-06T08:24:10Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10706-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง คําควบกล้ำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนในกลุ่มสหวิทยาเขตหนองหญ้าไซ จังหวัดสุพรรณบุรี ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค STAD กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนในกลุ่มสหวิทยาเขตหนองหญ้าไซ จังหวัดสุพรรณบุรี จํานวน 1 ห้องเรียน จํานวน 13 คน โดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค STAD เรื่อง คําควบกล้ำ จํานวน 5 แผนและ (2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง คําควบกล้ำ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบเครื่องหมาย ผลการวิจัยปรากฏว่าผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน เรื่อง คําควบกล้ำ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--ภาษาไทยth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการอ่านขั้นประถมศึกษาth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค STAD เรื่อง คำควบกล้ำที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนในกลุ่มสหวิทยาเขตหนองหญ้าไซ จังหวัดสุพรรณบุรีth_TH
dc.title.alternativeThe effects of cooperative learning management with the use of STAD technique on learning achievement in the topic of Words Starting with Combined Consonant Sound of Prathom Suksa III students of Nong Ya Sai Consortium schools in Suphan Buri Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare learning achievements in the topic of Words Starting with Combined Consonant Sound of Prathom Suksa III students of Nong Ya Sai Consortium schools in Suphan Buri province before and after learning under the cooperative learning management with the use of STAD technique. The research sample consisted of 13 Prathom Suksa III students in an intact classroom of a school in Nong Ya Sai Consortium in Suphan Buri province, obtained by cluster sampling. The research instruments were (1) five learning management plans for the cooperative learning management with the use of STAD technique in the topic of Words Starting with Combined Consonant Sound, and (2) a learning achievement test in the topic of Words Starting with Combined Consonant Sound. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. Research findings showed that the post-learning achievement in the topic of Words Starting with Combined Consonant Sound of the students was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
166599.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons