Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอารีรักษ์ มีแจ้งth_TH
dc.contributor.authorสุมาลี เพชรคง, 2529-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-25T07:33:58Z-
dc.date.available2024-01-25T07:33:58Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11287en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน)--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังเรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค และ (2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการเรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อก ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ ระดับ .05 และ (2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการ เรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อคในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectความพอใจth_TH
dc.titleผลการสอนอ่านภาษาอังกฤษตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค (MIA) ที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านและความพึงพอใจในการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนห้วยยอด จังหวัดตรังth_TH
dc.title.alternativeThe effects of teaching english reading by using Murdoch Integrated Approach (MIA) on reading comprehension and learning satisfaction of Mathayom Suksa IV students at Huai Yot School in Trang Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were (1) to compare the levels of English reading comprehension of Mathayom Suksa IV students before and after learning under Murdoch Integrated Approach (MIA) for teaching English reading, and (2) to study the students’ satisfaction with learning under Murdoch Integrated Approach. The research sample consisted of 36 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Huai Yot School, Huai Yot district, Trang province, obtained by cluster sampling. They enrolled in the English toward International World 1 Course during the first semester of the 2018 academic year. The employed research instruments were (1) learning management plans for teaching English reading under Murdoch Integrated Approach, (2) an English reading comprehension test, and (3) a questionnaire to assess the student’s satisfaction with learning under Murdoch Integrated Approach. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings revealed that (1) the students’ post-learning English reading comprehension was significantly higher than their pre-learning counterpart comprehension at the .05 level of statistical significance; and (2) the students’ satisfaction with learning under Murdoch Integrated Approach was at the high level.en_US
dc.contributor.coadvisorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม1.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons