Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11291
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุขอรุณ วงษ์ทิม, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorลัดดาวรรณ ณ ระนอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorดุสิต วันวัย, 2527--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-26T03:03:14Z-
dc.date.available2024-01-26T03:03:14Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11291-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2562th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบจิตจริยธรรมของนักเรียนกลุ่มทดลองก่อนหลัง การใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว และ (2) เปรียบเทียบจิตจริยธรรมของนักเรียนกลุ่มทดลองที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว และของนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ใช้กิจกรรมแนะแนวปกติผลการวิจัยปรากฏว่า (1) หลักการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว นักเรียนกลุ่มทดลองมีจิตจริยธรรมสูงกว่าก่อนใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนกลุ่มทดลองที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว เพื่อเสริมสร้างจิตจริยธรรม มีจิตจริยธรรมสูงกว่าของนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ใช้กิจกรรมแนะแนวปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสื่อการสอน--การประเมินth_TH
dc.subjectจริยธรรมนักเรียนth_TH
dc.subjectการแนะแนวการศึกษา--ไทยth_TH
dc.titleผลของการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อเสริมสร้างจริยธรรมของนักเรียนชั้นมัธยศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนศรีอยุธยา ในพระอุปถัมภ์ฯth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using a guidance activities package to ehhance ethical mind of Mathayom Suksa IV Students at Sri Ayudhya School under the Royal Patronage of H.R.H. Princess Bejraratanarajsudaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare the levels of ethical mind of the experimental group students before and after using a guidance activities package; and (2) to compare the level of ethical mind of the experimental group students who used the guidance activities package with that of the control group students who undertook normal guidance activities. The research sample consisted of 40 Mathayom Suksa III students of Sri Ayudhya School under the Royal Patronage of H.R.H. Princess Bejraratanarajsuda, obtained by cluster random sampling. Then, they were randomly assigned into an experimental group and a control group, each of which consisting of 20 students. The employed research instruments were (1) a scale to assess ethical mind, with reliability coefficient of .91, and (2) a guidance activities package to enhance ethical mind. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research results showed that (1) after using the guidance activities package, the post-experiment ethical mind level of the experimental group students was significantly higher than their pre-experiment counterpart level at the .05 level of statistical significance; and (2) the post-experiment ethical mind level of the experimental group students who used the guidance activities package to enhance ethical mind was significantly higher than the post-experiment counterpart level of the control group students who undertook normal guidance activities at the .05 level of statistical significanceen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_161735.pdfเอกสารฉบับเต็ม2.25 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons