Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิพัฒน์ เมฆขจร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorจิระสุข สุขสวัสดิ์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศุณิตา หัวเขา, 2531--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-06T03:18:17Z-
dc.date.available2024-02-06T03:18:17Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11412-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) เปรียบเทียบทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์ของนักเรียนกลุ่มทดลองก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว และ (2) เปรียบเทียบทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์ของนักเรียนกลุ่มทดลองที่ได้รับชุดกิจกรรมแนะแนวกับนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ได้รับกิจกรรมแนะแนวปกติ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ภายหลังการทดลองนักเรียนกลุ่มทดลองมีคะแนนเฉลี่ยทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์สูงขึ้นกว่าก่อนใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ (2) ภายหลังการทดลองนักเรียนกลุ่มทดลองที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์มีคะแนนเฉลี่ยทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์สูงกว่าคะแนนเฉลี่ยทักษะดังกล่าวของนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ได้รับกิจกรรมแนะแนวปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectอารมณ์ในเด็กth_TH
dc.subjectการแนะแนว--กิจกรรมการเรียนการสอน--แบบฝึกหัดth_TH
dc.subjectการควบคุม (จิตวิทยา) ในเด็กth_TH
dc.titleผลการพัฒนาทักษะทางสมองด้านการควบคุมอารมณ์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดป่าประดู่ โดยการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวth_TH
dc.title.alternativeThe effects of the development of executive functions in emotional control of Mathayom Suksa IV students at Wat Papradoo School by using a guidance activities packageen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare the levels of executive functions in emotional control of the experimental group students before and after using a guidance activities package; and (2) to compare the level of executive functions in emotional control of the experimental group students who used the guidance activities package with the counterpart level of the control group students who undertook normal guidance activities. The research sample consisted of 78 Mathayom Suksa IV students in two intact heterogeneous classrooms of Wat Papradoo School in Rayong province. The two classrooms were selected because their students had comparable lowest mean scores of executive functions in emotional control. After that, one classroom was randomly assigned as the experimental group students; while the other classroom, the control group students. Each of the two classrooms consisted of 39 students. The employed research instruments were (1) a guidance activities package, and (2) a scale to assess executive functions in emotional control, with reliability coefficient of .87. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research results showed that (1) after the experiment, the post-experiment mean score of executive functions in emotional control of the experiment group students was significantly higher than their pre-experiment counterpart mean score at the .01 level of statistical significance; and (2) after the experiment, the post-experiment mean score of executive functions in emotional control of the experiment group students, who used the guidance activities package to develop executive functions in emotional control, was significantly higher than the post-experiment counterpart mean score of the control group students who undertook the normal guidance activities at the .01 level of statistical significanceen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons