Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11473
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวัฒนา มัคคสมันth_TH
dc.contributor.authorมยุรี สีสอนการ, 2530-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-14T08:19:16Z-
dc.date.available2024-02-14T08:19:16Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11473en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถในการวัดของเด็กปฐมวัย ก่อนและหลังการจัดกิจกรรมการเพาะปลูกพืชแบบผสมผสาน และ (2) เปรียบเทียบความสามารถใน การลงความเห็นของเด็กปฐมวัยก่อนและหลังการจัดกิจกรรมการเพาะปลูกพืชแบบผสมผสาน กลุ่มตัวอย่าง คือ เด็กปฐมวัยที่กำลังศึกษาอยู่ในชั้นอนุบาลปีที่ 2 ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 ของโรงเรียนบ้านกกไทร จังหวัดเพชรบูรณ์ จำนวน 23 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย (1) คู่มือและแผนการจัดกิจกรรมการเพาะปลูกพืชแบบผสมผสาน (2) แบบทดสอบความสามารถในการวัดของเด็กปฐมวัย และ (3) แบบทดสอบความสามารถในการลง ความเห็นของเด็กปฐมวัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความสามารถในการวัดของเด็กปฐมวัยหลังการจัดกิจกรรม การเพาะปลูกพืชแบบผสมผสานสูงกว่าก่อนจัดกิจกรรมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ความสามารถในการลงความเห็นของเด็กปฐมวัยหลังการจัดกิจกรรมการเพาะปลูกพืชแบบ ผสมผสานสูงกว่าก่อนจัดกิจกรรมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectเด็กวัยก่อนเข้าเรียน--การศึกษาและการสอน--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectเด็กวัยก่อนเข้าเรียน--ไทย--เพชรบูรณ์th_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการเพาะปลูกพืชแบบผสมผสานเพื่อส่งเสริมความสามารถในการวัดและการลงความเห็นของเด็กปฐมวัย โรงเรียนบ้านกกไทร จังหวัดเพชรบูรณ์th_TH
dc.title.alternativeThe effects of mixed planting activities on measurement ability and inferring ability of Preschool Children at Ban Kok Sai School in Phetchabun Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณทิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare measurement abilities of preschool children before and after taking part in mixed planting activities; and (2) to compare inferring abilities of preschool children before and after taking part in mixed planting activities. The research sample comprised 23 preschool children studying at the second kindergarten level in the second semester of the 2017 academic year Ban Kok Sai School in Phetchabun Province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were (1) a teacher’s handbook and activities management plans for organizing mixed planting activities; (2) a test on measurement ability of preschool children; and (3) a test on inferring ability of preschool children. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the post-learning measurement ability of preschool children, who took part in the mixed planting activities was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level; and (2) the post-learning inferring ability of preschool children, who took part in the mixed planting activities was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level.en_US
dc.contributor.coadvisorธัญรัศม์ นิธิกุลธีระภัทร์th_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159641.pdfเอกสารฉบับเต็ม21.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons