Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุดารัตน์ สุทธิมงคล, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-05-09T02:41:33Z-
dc.date.available2024-05-09T02:41:33Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11982-
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับความคิดเห็นของผู้บริโภคเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมการตลาดบนถนนคนเดิน จังหวัดอุดรธานี 2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ามือสองบนถนนคนเดิน จังหวัดอุดรธานี และ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนส่วนประสมการตลาดกับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ามือสองบนถนนคนเดิน จังหวัดอุดรธานี ผลการศึกษา พบว่า 1) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดโดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก 3 อันดับแรก คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ 2) การตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ามือสอง โดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากและ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ามือสองอยู่ในระดับมาก (r =. 62)th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectเสื้อผ้า--การจัดซื้อth_TH
dc.subjectการตัดสินใจผลิตเองหรือจัดซื้อth_TH
dc.subjectตลาดนัดth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleความสัมพันธ์ของส่วนประสมการตลาดกับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ามือสองของผู้บริโภคบนถนนคนเดิน จังหวัดอุดรธานีth_TH
dc.title.alternativeRelationship between marketing mix factors and customers’ purchasing decision on second-hand clothes at Udonthani Walking Streeten_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis objectives of this study were to study (1) the level of opinions on the consumers’ marketing mix factors at Udonthani Walking Street, (2) the level of opinions on the consumers’ purchasing decision on second-hand clothes at Udonthani Walking Street, and (3) the relationship between marketing mix factors and the consumers’ purchasing decision on second-hand clothes at Udonthani Walking Street. This study is a survey research. The population was un-known buyers of second-hand clothes at Udonthani Walking Street. The samples were determined using Cochran’s Formula to acquire the sample size of 385 persons, using multi-stage sampling method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistics used in data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation and Pearson’s Correlation Test. The results of the study showed that (1) the overall opinions on consumers’ marketing mix factors were at a high level. When considering each factor, it was found that the top three factors with the highest level of opinions was the distribution channels, product and marketing promotion factors. (2) The overall opinions on consumers’ purchasing decision on second-hand clothes were at a high level. (3) The overall marketing mix factors of product, price, place and promotion were positively related to consumers’ purchasing decisions on second-hand clothes at a high level (r = .62).en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons