Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12727
Title: | การขายตรงของธุรกิจกิฟฟารีนตามความคิดเห็นของนักธุรกิจกิฟฟารีน |
Other Titles: | Giffarine direct sale business by opinions of Giffarine Business Member |
Authors: | ยุทธนา ธรรมเจริญ The purposes of this study were to study (1) members' motives in entering into Giffarine business; (2) key success factors of Giffarine business members; and (3) opinions of Giffarine business members. The population was all of the business members in Thailand which is around 5.8 million of ID. The sample was selected by using a convenience sampling and a non-probability sampling method. The sample size was 400 members of Giffarine business who lived in Bangkok Metropolitan Region (Bangkok and suburban area). The instruments used were self-administered questionnaires. Data were analyzed using descriptive statistic such as percentage, frequency, mean and standard deviation and using inferential statistics such as chi-square test. The results of this study were (1) members' motive in entering into Giffarine business was a suggestion and invitation from relatives or friends or acquaintances which is observed to be more influent than that from others; (2) key success factors of Giffarine business member were the quality of products, interval age length of 40-59 year old and the effort made in doing this business as a main job
and in this research indicated that degree of education wasn’t correlated to income (p-value= 0.045>0.01) and level in Giffarine business (p-value = 0.056>0.01) which were measured by level of significant = 0.01; and (3) opinions of Giffarine business members, in overall, Giffarine business members were satisfied in the company about its recruitment process,business plan, product price, corporate social responsibility, and promotion. Giffarine business members weren’t satisfied in the company about its categories of products which are not sufficient, the number of distributed service center, and its speed of delivery services which were measured by a significant of 90 percent. The pride of Giffarine business members in this business measured by a point given by members was 8.6725 points (SD = 1.776) from the maximum of 10 points. The quality of products in the opinions of Giffarine business members measured by a point
given was 8.885 points (SD = 1.422) from the maximum of 10 points. กัลยาณี ตุ้มทอง, 2504- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ |
Keywords: | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี บริษัท กิฟฟารีน สกายไลน์ ยูนิตี้ จำกัด ธุรกิจขายตรง |
Issue Date: | 2554 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช |
Abstract: | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) มูลเหตุจูงใจในการเข้าามาเป็นนักธุรกิจกิฟฟารีน (2) หาปัจจัยแห่งความสำเร็จของนักธุรกิจกิฟฟารีน และ (3) ความคิดเห็นของนักธุรกิจกิฟฟารีนต่อธุรกิจกิฟฟารีนในแง่มุมต่าง ๆ การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรคือ สมาชิก นักธุรกิจ ผู้บริโภค ของธุรกิจขายตรงกิฟฟารีนในพื้นที่กรุงเทพมหานคร ปริมณฑล และนครปฐม จำนวน 5.8 ล้านรหัส เลือกกลุ่มตัวอย่างโดยการสุ่มแบบไม่อาศัยความน่าจะเป็นแบบตามสะดวก ได้จำนวน 400 คน ตามสูตรของยามาเน่ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเปี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าไค-สแควร์ ผลการศึกษาพบว่า (1) มูลเหตุจูงใจในการเข้ามาเป็นนักธุรกิจกิจที่กิฟฟารีน คือ การที่มีญาติหรือเพื่อนหรือคนรู้จักเข้ามาชักชวนทำธุรกิจมากกว่าด้านอื่น ๆ (2) ปัจจัยแห่งความสำเร็จของนักธุรกิจกิฟฟารีนคือ การที่ผลิตภัณฑ์ของบริษัทมีคุณภาพ ช่วงอายุระหว่าง 40-59 ปี และการตั้งใจทำธุรกิจนี้อย่างจริงจังเป็นอาชีพหลักจะช่วยในเป็นแรงผลักดันไปสู่ความประสบความสำเร็จได้มากที่สุด และพบว่าการศึกษาไม่มีผลต่อรายได้ (p-value = 0.045-01) และระดับตำแหน่ง (p-value = 0.056-0.01)ที่ระดับนัยสำคัญ 0.01 และ (3) ความคิดเห็นต่อธุรกิจกิฟฟารีนในแง่มุมต่าง ๆ โดยรวมแล้วสมาชิก นักธุรกิจกิฟฟารีนพึงพอใจต่อบริษัทในด้านการรับสมัครสมาชิก แผนธุรกิจ ราคา การตอบแทน สังคม และโปรโมชั่น ตามลำดับ และ ไม่พึงพอใจใจในด้านประเภทของสินค้า จำนวนศูนย์บริการ และความรวดเร็วในการจัดส่ง โดยคิดที่ระดับนัยสำคัญร้อยละ 90 และนักธุรกิจกิจกิฟฟารีนมีความภาคภูมิใจในการทำธุรกิจกิฟฟารีนเฉลี่ยร้อยละ 8.6725 คะแนน (SD = 1.776)เต็ม 10 คะแนน ด้านผลิตภัณฑ์มีคุณภาพโดยรวมดีเพียงใด เฉลี่ยร้อยละ 8.885 คะแนน (SD = 1.422) เต็ม 10 คะแนน |
URI: | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12727 |
Appears in Collections: | Manage-Independent study
|
This item is licensed under a Creative Commons License