Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13137
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPORNPIMOL PIRATen
dc.contributorพรพิมล พิรัตน์th
dc.contributor.advisorApirak Anamanen
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมานth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:54Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:54Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued30/5/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13137-
dc.description.abstractThe purpose of this research were to compare composing poetry ability of kapyani 11 of grade 5 students before and after using MACRO MODEL learning management.               The research sample consisted of 33 grade 5 students studying at PPAO. Bantaladnua (Wankru 2502) School in Phuket Province in the second semester of 2023 academic years, by using cluster random sampling. The research instruments were 1) 5 lesson plans of kapyani 11 contents based on MACRO MODEL with 10 of total teaching hours, and 2) a kapyani 11 composing ability test. Statistics employed for data analysis were mean, standard deviation, and t-test.               The results showed that 1) kapyani 11 composing ability of grade 5 students after learning by using MACRO MODEL learning management was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL                กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียน อบจ.บ้านตลาดเหนือ (วันครู 2502) ที่กำลังศึกษาในปีการศึกษา 2566 ภาคเรียนที่ 2 จำนวน 33 คน ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง การแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 ตามรูปแบบ MACRO MODEL จำนวน 5 แผน แผนละ 2 ชั่วโมง รวมเป็น 10 ชั่วโมง และ 2) แบบทดสอบความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที               ผลการวิจัยปรากฏว่า ความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11  ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการแต่งคำประพันธ์  การจัดการเรียนการสอนตามรูปแบบ MACRO MODEL  ประถมศึกษาth
dc.subjectComposing Poetryen
dc.subjectMACRO MODEL Learning Managementen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effect of Learning Management Using MACRO MODEL on the Ability to Compose Poetry of Grade 5 Students at PPAO. Bantaladnua (Wankru 2502) School in Phuket Provinceen
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL ที่มีต่อความสามารถ ในการแต่งคำประพันธ์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5  โรงเรียน อบจ.บ้านตลาดเหนือ (วันครู 2502)  จังหวัดภูเก็ตth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorApirak Anamanen
dc.contributor.coadvisorอภิรักษ์ อนะมานth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632100489.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.