Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13137
Title: The Effect of Learning Management Using MACRO MODEL on the Ability to Compose Poetry of Grade 5 Students at PPAO. Bantaladnua (Wankru 2502) School in Phuket Province
ผลการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL ที่มีต่อความสามารถ ในการแต่งคำประพันธ์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5  โรงเรียน อบจ.บ้านตลาดเหนือ (วันครู 2502)  จังหวัดภูเก็ต
Authors: PORNPIMOL PIRAT
พรพิมล พิรัตน์
Apirak Anaman
อภิรักษ์ อนะมาน
Sukhothai Thammathirat Open University
Apirak Anaman
อภิรักษ์ อนะมาน
[email protected]
[email protected]
Keywords: การแต่งคำประพันธ์  การจัดการเรียนการสอนตามรูปแบบ MACRO MODEL  ประถมศึกษา
Composing Poetry
MACRO MODEL Learning Management
Primary education
Issue Date:  30
Publisher: Sukhothai Thammathirat Open University
Abstract: The purpose of this research were to compare composing poetry ability of kapyani 11 of grade 5 students before and after using MACRO MODEL learning management.               The research sample consisted of 33 grade 5 students studying at PPAO. Bantaladnua (Wankru 2502) School in Phuket Province in the second semester of 2023 academic years, by using cluster random sampling. The research instruments were 1) 5 lesson plans of kapyani 11 contents based on MACRO MODEL with 10 of total teaching hours, and 2) a kapyani 11 composing ability test. Statistics employed for data analysis were mean, standard deviation, and t-test.               The results showed that 1) kapyani 11 composing ability of grade 5 students after learning by using MACRO MODEL learning management was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level of statistical significance.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL                กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียน อบจ.บ้านตลาดเหนือ (วันครู 2502) ที่กำลังศึกษาในปีการศึกษา 2566 ภาคเรียนที่ 2 จำนวน 33 คน ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง การแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 ตามรูปแบบ MACRO MODEL จำนวน 5 แผน แผนละ 2 ชั่วโมง รวมเป็น 10 ชั่วโมง และ 2) แบบทดสอบความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที               ผลการวิจัยปรากฏว่า ความสามารถในการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ยานี 11  ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO MODEL หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13137
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632100489.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.