Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13276
Title: Factors Related to Customer Loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความภักดีของผู้ใช้บริการศูนย์บริการ ซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี
Authors: CHAROENPORN LAPPHOL
เจริญพร ลาภผล
Puripat Charnkit
ภูริพัฒน์ ชาญกิจ
Sukhothai Thammathirat Open University
Puripat Charnkit
ภูริพัฒน์ ชาญกิจ
[email protected]
[email protected]
Keywords: ภาพลักษณ์ คุณภาพบริการ ความภักดี ศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะ
Image
Service Quality
Loyalty
Pickup Trucks Maintenance Service Centers
Issue Date:  6
Publisher: Sukhothai Thammathirat Open University
Abstract: This study aims to study: (1) the image and service quality levels and customer loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province; (2) the relationship between image and customer loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province; and (3) the relationship between service quality and customer loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province. This study was quantitative research. The population included the customers who are in the group of pickup trucks and have ever used the services of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province in the past 1-2 years period (2022 to present). The definite number of the population was unknown. The samples were determined using Cochran’s Formula to acquire a total size of 385 samples using the Convenience Sampling Method. The instrument used for data collection was a questionnaire. The statistics used for data analysis included Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, and Pearson’s Correlation Coefficient. The findings of the studying results revealed that: (1) the customers had the overall agreed opinions on the image of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province at the highest level, and had the overall quality opinions on service quality of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province at the highest level, and the overall agreed opinions on loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province at the highest level; (2) the image factor was positively related to the customer loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province at high level and statistical significance level of 0.01; and (3) the service quality factor was positively related to the customer loyalty of Pickup Trucks Maintenance Service Centers in Chonburi Province at high level and statistical significance level of 0.01.
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับภาพลักษณ์ คุณภาพบริการ และความภักดีของใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี (2) ความสัมพันธ์ระหว่างภาพลักษณ์กับความภักดีของผู้ใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี (3) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพบริการกับความภักดีของผู้ใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากร คือ ผู้ใช้บริการในกลุ่มรถกระบะ และเคยใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี ในช่วงระยะ 1 ถึง 2 ปี ที่ผ่านมา (พ.ศ. 2565 ถึงปัจจุบัน) ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน กำหนดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตร ของคอแครน ได้ขนาดกลุ่มตัวอย่างทั้งหมด 385 ตัวอย่าง ใช้วิธีการสุ่มแบบสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่  ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการศึกษา พบว่า (1) ผู้ใช้บริการมีความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์ของศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี โดยรวมเห็นด้วยอยู่ในระดับมากที่สุด และมีความคิดเห็นเกี่ยวกับคุณภาพบริการของศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี โดยรวมมีคุณภาพ อยู่ในระดับมากที่สุด ส่วนความภักดีต่อศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี โดยรวมเห็นด้วยอยู่ในระดับมากที่สุด (2) ปัจจัยภาพลักษณ์มีความสัมพันธ์ไปในทางบวกกับความภักดีของผู้ใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี อยู่ในระดับสูงมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ (3) ปัจจัยคุณภาพบริการมีความสัมพันธ์ไปในทางบวกกับความภักดีของผู้ใช้บริการศูนย์บริการซ่อมบำรุงรถกระบะในจังหวัดชลบุรี อยู่ในระดับสูงมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13276
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2633000530.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.