Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13847
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorDUANGTHIP ANURAKen
dc.contributorดวงทิพย์ อนุรักษ์th
dc.contributor.advisorNitipat Mekkhachornen
dc.contributor.advisorนิธิพัฒน์ เมฆขจรth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-29T08:08:09Z-
dc.date.available2025-01-29T08:08:09Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued23/1/2025
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13847-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare the proper assertion behaviors of students before and after the implementation of a guidance activities package.The sample consisted of 35 second-grade students from Wat Phukhao Thong School in the first semester of the 2024 academic year, selected through cluster sampling. The research instruments included 1) the assessment of proper assertion behaviors, with a reliability coefficient of .82, and 2) a guidance activities package consisting of 10 activities. The statistical methods used for data analysis included percentage, mean, standard deviation, and t-test.The research results found that after using the guidance activities package, there was a statistically significant increase in students' proper assertion behaviors at the .05 level. Additionally, the analysis by component, it was found that both the speech and action components showed a statistically significant increases at the .05 level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมการแสดงออกอย่างเหมาะสมของนักเรียนก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 1  ปีการศึกษา 2567 โรงเรียนวัดภูเขาทอง จำนวน 35 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แบบประเมินพฤติกรรมการแสดงออกอย่างเหมาะสม มีค่าความเที่ยงเท่ากับ .82 และ  2) ชุดกิจกรรมแนะแนว จำนวน 10 กิจกรรม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย  ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยปรากฏว่า ภายหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวนักเรียนมีพฤติกรรมการแสดงออกอย่างเหมาะสมสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และเมื่อวิเคราะห์เป็นรายด้าน พบว่า พฤติกรรมการแสดงออกอย่างเหมาะสมทั้งด้านการพูดและด้านการกระทำสูงขึ้น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 เช่นเดียวกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectชุดกิจกรรมแนะแนว  พฤติกรรมการแสดงออกอย่างเหมาะสม  ประถมศึกษาth
dc.subjectGuidance Activities Packageen
dc.subjectProper Assertion Behaviorsen
dc.subjectPrimary Schoolen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of Using a Guidance Activities Package on Proper Assertion Behaviors of Grade II Students at Wat Phukhao Thong School in Surat Thani Provinceen
dc.titleผลของการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวที่มีต่อพฤติกรรมการแสดงออก  อย่างเหมาะสมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2  โรงเรียนวัดภูเขาทอง จังหวัดสุราษฎร์ธานีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNitipat Mekkhachornen
dc.contributor.coadvisorนิธิพัฒน์ เมฆขจรth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Guidance and Psychological Counseling (M.Ed. (Guidance and Psychological Counseling))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา (ศษ.ม. (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Guidance and Psychological Counseling)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2602800621.pdf820 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.