Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth_TH
dc.contributor.authorพัชรี เผ่าวรรธนะพันธุ์, 2526-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-27T02:51:06Z-
dc.date.available2023-01-27T02:51:06Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2844en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนก่อนและหลังเรียนการใช้กิจกรรมเพลงประกอบการเรียนการสอนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนศรียาภัย จังหวัดชุมพร กลุ่มตัวอย่าง นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนศรียาภัย จังหวัดชุมพร จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ เพลงประกอบการสอน แผนการสอน และแบบทดสอบวัดผลผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคำศัพท์ภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในทางวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า คะแนนเฉลี่ยความสามารถในการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษที่สอนโดยใช้กิจกรรมเพลงหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนศรียาภัย จังหวัดชุมพร สูงกว่าคะแนนก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--คำศัพท์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้กิจกรรมเพลงภาษาอักฤษเพื่อพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียน สังกัดเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 11th_TH
dc.title.alternativeEffects of using English song activities to develop English vocabulary learning of Mattayom Suksa I students under the Secondary Education Service Area Office 11en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to compare English vocabulary learning abilities of Mathayom Suksa I students in schools under the Secondary Education Service Area Office 11 before and after being taught with the use of song activities. The research sample consisted of 20 Mathayom Suksa I students in an intact classroom of Sriyapai School in Chumphon province during the first semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were (1) English songs for use in instructional activities; (2) learning management plans for instruction with the use of songs in instructional activities; and (3) a learning achievement test on English vocabulary. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the post-learning English vocabulary mean score of Mathayom Suksa I students in schools under the Secondary Education Service Area Office 11, who were taught with the use of song activities, was significantly higher than their pre-learning counterpart mean score at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_161925.pdf12.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons