Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรุณี หรดาลth_TH
dc.contributor.authorมณีรัตน์ ทนงอาจ, 2510-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-02T06:08:06Z-
dc.date.available2023-03-02T06:08:06Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3655en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบคะแนนการเห็นคุณค่าในตนเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนไทยรัฐวิทยา 92 (ชุมชนนาข่า) ก่อนและหลังการจัดกิจกรรมประกอบอาหาร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ เด็กปฐมวัยที่มีอายุระหว่าง 5-6 ปี จำนวน 15 คน ศึกษาอยู่ชั้นอนุบาลปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2558 โรงเรียนไทยรัฐวิทยา 92 (ชุมชนนาข่า) จังหวัดอุดรธานี ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ คู่มือการจัดกิจกรรมประกอบอาหาร และแบบสังเกตพฤติกรรมการเห็นคุณค่าในตนเองของเด็กปฐมวัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที่ผลการวิจัยปรากฏว่า เด็กปฐมวัยโรงเรียนไทยรัฐวิทยา 92 (ชุมชนนาข่า) ที่ได้รับการจัดกิจกรรมประกอบอาหาร มีคะแนนการเห็นคุณค่าในตนเองหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectเด็กวัยก่อนเข้าเรียน--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมประกอบอาหารที่มีต่อการเห็นคุณค่าในตนเองของเด็กปฐมวัย โรงเรียนไทยรัฐวิทยา ๙๒ (ชุมชนนาข่า) จังหวัดอุดรธานีth_TH
dc.title.alternativeEffects of cooking activities on self esteem of preschool children at Thairathwittaya 92 (Chumchonnaka) School in Udon Thani Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare self esteem scores of preschool children at Thairath Wittaya ๙๒ (Chumchon Nakha) School in Udon Thani Province before and after undertaking the cooking activities. The sample comprised 15 preschool children, 5-6 years old, who were studying at the second kindergarten level in the second semester of the 2015 academic year at Thairath Wittaya ๙๒ (Chumchon Nakha) School in Udon Thani Province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were a handbook for cooking activities and a self esteem behavior observation form. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the post-experiment self esteem scores of preschool children at Thairath Wittaya ๙๒ (Chumchon Nakha) School, who undertook cooking activities, were significantly higher than their pre-experiment counterpart scores at the .01 level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_151022.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons