Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4944
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วัฒนา มัคคสมัน | th_TH |
dc.contributor.author | แสงเดือน คำเปียง, 2513- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-25T06:19:38Z | - |
dc.date.available | 2023-03-25T06:19:38Z | - |
dc.date.issued | 2559 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4944 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการนับจำนวนของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านหนองสองห้อง จังหวัดกาญจนบุรีก่อนและหลังการจัดกิจกรรมคำคล้องจอง กลุ่มตัวอย่างคือ นักเรียนที่กำลังศึกษาอยู่ชั้นอนุบาลปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2559 โรงเรียนบ้านหนองสองห้อง จังหวัดกาญจนบุรี จำนวน 24 คน ซึ่งได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย แผนการจัดประสบการณ์ และแบบวัดความสามารถ ด้านการนับจานวน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฎว่า เด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านหนองสองห้อง หลังจากได้รับการจัดกิจกรรมคาคล้องจองมีความสามารถด้านการนับจำนวนสูงขึ้นอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .01 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--คำสัมผัส--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--คำสัมผัส--การศึกษาและการสอน | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการจัดกิจกรรมโดยใช้คำคล้องจองที่มีต่อความสามารถด้านการนับจำนวนของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านหนองสองห้อง จังหวัดกาญจนบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of activities using rhythmic words on number counting ability of preschool children at Ban Nong Song Hong School in Kanchanaburi Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to compare number counting ability scores of preschool children at Ban Nong Song Hong School in Kanchanaburi Province before and after taking part in rhythmic words activities. The research sample comprised 24 preschool children studying at the second kindergarten level during the second semester of the 2016 academic year at Ban Nong Song Hong School in Kanchanaburi province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were experience plans for organizing rhythmic words activities, and a measurement form on counting ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t test. Research findings showed that the post-experiment counting ability scores of preschool children at Ban Nong Song Hong School, who took part in rhythmic words activities, were higher than their pre-experiment counterpart scores at the .01 level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_154742.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 4.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License