Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7790
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | บริบูรณ์ ปิ่นประยงค์ | th_TH |
dc.contributor.author | หนึ่งน้อง ภู่ทอง | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-14T08:09:23Z | - |
dc.date.available | 2023-07-14T08:09:23Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7790 | en_US |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ระดับการตัดสินใจซื้อ และความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับการตัดสินใจ และความสัมพันธ์ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และระดับการตัดสินใจ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชค ในภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากทุกด้าน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับระดับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำอยู่ในระดับมากทุกด้าน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Reformatted digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ผู้บริโภค--การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | การตลาด --การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | ผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Factors relating consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objective of this study were (1) to study marketing mix factors affecting consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, (2) to study the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, (3) to study the relationship between the personal factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, and (4) to study the relationship between marketing mix factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis. This study was a survey research. The population used in this study was unknown lucky jewelry buyers in Bangkok Metropolis by using the nonprobability sampling method and the formula of W.G. Cochran (1971). The sample group was 400 people. The instrument used in this study was a questionnaire. The statistics used in the descriptive analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation. The statistics used to test the hypotheses were chi-square and Pearson's correlation coefficient. The result of the study showed that (1) the overall marketing mix factors affecting the consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were at a high level. (3) The overall level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were at a high level. (4) The relationship between personal factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were related with statistical significance level at 0.05. (5) The marketing mix factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were related at a high level at all aspects. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
161043.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 9.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License