Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7790
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์th_TH
dc.contributor.authorหนึ่งน้อง ภู่ทองth_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-07-14T08:09:23Z-
dc.date.available2023-07-14T08:09:23Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7790en_US
dc.description.abstractวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ระดับการตัดสินใจซื้อ และความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับการตัดสินใจ และความสัมพันธ์ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และระดับการตัดสินใจ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชค ในภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากทุกด้าน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับระดับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำอยู่ในระดับมากทุกด้านth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceReformatted digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectผู้บริโภค--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการตลาด --การตัดสินใจth_TH
dc.subjectผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับนำโชคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeFactors relating consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolisth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this study were (1) to study marketing mix factors affecting consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, (2) to study the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, (3) to study the relationship between the personal factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis, and (4) to study the relationship between marketing mix factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis. This study was a survey research. The population used in this study was unknown lucky jewelry buyers in Bangkok Metropolis by using the nonprobability sampling method and the formula of W.G. Cochran (1971). The sample group was 400 people. The instrument used in this study was a questionnaire. The statistics used in the descriptive analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation. The statistics used to test the hypotheses were chi-square and Pearson's correlation coefficient. The result of the study showed that (1) the overall marketing mix factors affecting the consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were at a high level. (3) The overall level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were at a high level. (4) The relationship between personal factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were related with statistical significance level at 0.05. (5) The marketing mix factors and the level of consumers’ buying decision of lucky jewelry in Bangkok Metropolis were related at a high level at all aspects.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161043.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons