Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจิระสุข สุขสวัสดิ์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorนิรนาท แสนสา, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorปิยวรรณ ปรีชานุกูล, 2522--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-08-21T07:20:26Z-
dc.date.available2023-08-21T07:20:26Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8986-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบระดับการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนโคกตูมวิทยา จังหวัดลพบุรี ในกลุ่มทดลองก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวอาชีพ (2) เปรียบเทียบระดับการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพของนักเรียนดังกล่าวในกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุมระยะหลังการทดลอง และ (3) เปรียบเทียบระดับการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพของนักเรียนดังกล่าวในกลุ่มทดลอง ระยะหลังการทดลอง และระยะติดตามผล กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนโคกตูมวิทยา ปีการศึกษา 2559 จังหวัดลพบุรี จำนวน 40 คน ได้มาโดยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม แล้วสุ่มอย่างง่าย ด้วยวิธีการจับฉลากเพื่อแบ่งเป็นกลุ่มทดลอง จำนวน 20 คน และกลุ่มควบคุม จำนวน 20 คน โดยกลุ่มทดลองได้รับชุดกิจกรรมแนะแนวอาชีพเพื่อพัฒนาการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพ ส่วนกลุ่มควบคุมได้รับชุดกิจกรรมแนะแนวปกติ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) ชุดกิจกรรมแนะแนวอาชีพเพื่อพัฒนาการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพ (2) แบบประเมินการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพ มีค่าความเที่ยงเท่ากับ .89 และ (3) ชุดกิจกรรม แนะแนวปกติ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยสรุปได้ว่า (1) ระยะหลังการทดลอง นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนโคกตูมวิทยา ในกลุ่มทดลองมีการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพสูงกว่าระยะก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) ระยะหลังการทดลอง นักเรียนกลุ่มทดลองมีการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพสูงกว่าของนักเรียนกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) ระยะติดตามผล นักเรียนกลุ่มทดลองมีการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพไม่แตกต่างกับระยะหลังการทดลองth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.relation.urihttps://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2015.236en_US
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectการศึกษาทางอาชีพ -- กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectการแนะแนวอาชีพ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย -- ลพบุรีth_TH
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวอาชีพเพื่อพัฒนาการรับรู้ด้านการศึกษาต่อสายอาชีพของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนโคกตูมวิทยา จังหวัดลพบุรีth_TH
dc.title.alternativeEffects of using a career guidance activities package to develop awareness of further study in vocational education of Mathayom Suksa II students at Koktum Wittaya School in Lop Buri Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare the levels of awareness of further study in vocational education of Mathayom Suksa II students at Koktum Wittaya School, Lop Buri province, in the experimental group before and after using a career guidance activities package; (2) to compare the levels of awareness of further study in vocational education of the students in the experimental group and control group after the experiment; and (3) to compare the levels of awareness of further study in vocational education of the students in the experimental group at the end of the experiment and during the follow up period. The research sample consisted of 40 Mathayom Suksa II students at Koktum Wittaya School, Lop Buri province, in the 2016 academic year, obtained by cluster sampling. Then they were randomly assigned by taking lots into an experimental group and a control group, each of which consisting of 20 students. The experimental group students received a career guidance activities package to develop awareness of further study in vocational education; while the control group students received a set of traditional guidance activities. The employed research instruments comprised (1) a career guidance activities package to develop awareness of further study in vocational education; (2) a scale to assess awareness of further study in vocational education, with reliability coefficient of .89; and (3) a set of traditional guidance activities. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings could be concluded that (1) after the experiment, the post-experiment level of awareness of further study in vocational education of Mathayom Suksa II students at Koktum Wittaya School in the experimental group was significantly higher than their pre-experiment counterpart level at the .05 level; (2) the post-experiment level of awareness of further study in vocational education of the experimental group students was significantly higher than the post-experiment counterpart level of the control group students at the .05 level; and (3) the level of awareness of further study in vocational education of the experimental group students during the follow up period was not significantly different from their counterpart level at the end of the experimenten_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
153224.pdfเอกสารฉบับเต็ม4.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons