Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9087
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorโสภิตา สุขสำราญ, 2534--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-24T10:34:15Z-
dc.date.available2023-08-24T10:34:15Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9087-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านสะกดคำภาษาไทย ระหว่างก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบเอ็กซ์พลิซิทของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 กลุ่ม โรงเรียนอุดมธรรมคุณ จังหวัดสุพรรณบุรีผลการวิจัยปรากฏว่า ความสามารถในการอ่านสะกดคำภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้แบบเอ็กซ์พลิซิทสูงกว่าความสามารถดังกล่าวก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาไทย--การเขียน--กิจกรรมการเรียนการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้แบบเอ็กซ์พลิซิทที่มีต่อความสามารถในการอ่านสะกดคำภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มโรงเรียนอุดมธรรมคุณ จังหวัดสุพรรณบุรีth_TH
dc.title.alternativeThe effects of explicit learning management on Thai words oral spelling ability of grade 1 students of Udom Thammakhun School Cluster in Suphan Buri Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare Thai words oral spelling ability of Grade 1 students of Udom Thammakhun School Cluster in Suphan Buri province before and after learning under explicit learning management. The research sample consisted of 26 Grade 1 students of Udom Thammakhun School Cluster in Suphan Buri province during the second semester of B.E. 2564 academic year, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans for explicit learning management, and (2) a Thai words oral spelling ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the post-learning Thai words oral spelling ability of Grade 1 students after learning under explicit learning management was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168593.pdfเอกสารฉบับเต็ม15.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons