Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤบดี วรรธนาคมth_TH
dc.contributor.authorดวงสมร กันวะนาth_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:23Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:23Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13298en_US
dc.descriptionการศึกษาเฉพาะกรณี (บท.ม. (บริหารธุรกิจ))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2566th_TH
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้บริโภคบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา (2) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมตลาดของบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในจังหวัดฉะเชิงเทรา (3)  การตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษของผู้บริโภคในจังหวัดฉะเชิงเทรา  (4) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษของผู้บริโภคในจังหวัดฉะเชิงเทรา จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ (5) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษของผู้บริโภคในจังหวัดฉะเชิงเทรา                  การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากร คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน คำนวณกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน โดยใช้สูตรคำนวณขนาดกลุ่มตัวอย่างของคอแครน และใช้วิธีการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้เก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่  ความถี่  ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที  การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การเปรียบเทียบรายคู่ด้วยวิธีแอลเอสดี และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณผลการศึกษา พบว่า  (1)  ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 41-50 ปี มีสถานภาพสมรสแล้ว และจบการศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน ซึ่งมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 25,001 – 35,000 บาท มีจำนวนสมาชิกในบ้าน 3 -4 คน  (2) ปัจจัยส่วนประสมการตลาด โดยรวมมีความสำคัญอยู่ในระดับมากที่สุด และวิเคราะห์เป็นรายด้าน พบว่า มีความสำคัญอยู่ในระดับมากที่สุดทุกด้าน (3) การตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา โดยรวมเห็นด้วยอยู่ในระดับมากที่สุด (4) ผู้บริโภคที่มีปัจจัยส่วนบุคคลด้านอาชีพที่แตกต่างกัน ตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (5) ปัจจัยส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ปัจจัยด้านการจัดจำหนาย และด้านการส่งเสริมการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถพยากรณ์ความผันแปรการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค คิดเป็นร้อยละ  47.70th_TH
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการตัดสินใจซื้อ  ปัจจัยส่วนประสมการตลาด   บ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านจัดสรรขนาดเล็กพิเศษในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทราth_TH
dc.title.alternativeMarketing mix Factor Affecting Purchase  Decisions to Spacial Small-sized Housing Estate in Meang District, Chachoengsao Provinceen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to examine (1) the personal factors of consumers purchasing special small-sized housing estates in Mueang District, Chachoengsao Province, (2) the importance level of marketing mix factors for special small-sized housing estates in Chachoengsao Province, (3) the purchasing decisions of consumers for special small-sized housing estates in Mueang District, Chachoengsao Province, (4) the differences in purchasing decisions for special small-sized housing estates in Chachoengsao Province based on personal factors, and (5) the marketing mix factors influencing consumers' decisions to purchase special small-sized housing estates in Chachoengsao Province.                       This study employed a quantitative research approach. The population consisted of consumers residing in Mueang District, Chachoengsao Province, with an unknown total population. A sample size of 400 respondents was determined using Cochran’s formula, and the sampling technique was multi-stage sampling. Data were collected using a questionnaire and analyzed with descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics, including t-test, one-way ANOVA, LSD, and multiple regression analysis.                       The results of the study revealed that (1) most respondents were male, aged between 41-50, married, holding a bachelor’s degree, employed in private companies, with an average monthly income of 25,001-35,000 baht, and living in households with 3-4 members; (2) the marketing mix factors were considered highly important overall, with all aspects individually rated at the highest level of importance; (3) the overall level of agreement with purchasing decisions for small-sized housing estates in Mueang District, Chachoengsao Province, was very high; (4) consumers with different occupations showed statistically significant differences in their purchasing decisions for special small-sized housing estates in Mueang District, Chachoengsao Province, at a significance level of 0.05; and (5) marketing mix factors, specifically distribution and promotion, had a statistically significant impact on purchasing decisions for special small-sized housing estates in Mueang District, Chachoengsao Province, explaining 47.70% of the variance in purchasing decisions at a significance level of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2643000546.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.