Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth_TH
dc.contributor.authorลัดดาวัลย์ กิลาโส, 2526-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-09T06:32:40Z-
dc.date.available2024-01-09T06:32:40Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11070en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลการสะกดคำศัพท์ภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยการใช้การ์ตูนแอนิเมชันจาก โปรแกรมแฟลช (2) ศึกษาความคงทนในการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 4 ที่เรียนด้วยการใช้การ์ตูนแอนิเมชันจากโปรแกรมแฟลช ผลการวิจัยพบว่า (1) ความสามารถในการสะกดคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้น ประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนรัตนโกสินทร์สมโภช(ราชทัณฑ์อุปถัมภ์) ที่เรียนด้วยการใช้การ์ตูน แอนิเมชันจากโปรแกรมแฟลช หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 (2) หลังเรียนด้วยการใช้การ์ตูนแอนิเมชันจากโปรแกรมแฟลช นักเรียนมีความคงทนในการจำ คำศัพท์ภาษาอังกฤษ เมื่อทำการทดสอบซ้ำหลังการเรียนรู้ผ่านไป 2 สัปดาห์แล้วไม่แตกต่างกันth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ--คำศัพท์--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการสร้างภาพเคลื่อนไหว (การถ่ายภาพยนตร์)--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการสอนด้วยสื่อth_TH
dc.titleผลการใช้การ์ตูนแอนิเมชันจากโปรแกรมแฟลชที่มีต่อผลการสะกดคำศัพท์และความคงทนในการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนรัตนโกสินทร์สมโภช (ราชทัณฑ์อุปถัมภ์) กรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using flash program animation cartoon to develop English words spelling ability and English vocabulary retention of Prathom Suksa IV students at Rattanakosin Sompoch (Ratchathan Upatham) School in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare English words spelling abilities of Prathom Suksa IV students before and after learning with the use of flash program animation cartoon; and (2) to study English vocabulary retention of Prathom Suksa IV after learning with the use of flash program animation cartoon. The research sample consisted of 38 Prathom Suksa IV students at Rattanakosin Sompoch (Ratchathan Upatham) School in Bangkok Metropolis during the first semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were flash program animation cartoon, learning management plans to develop English words spelling ability with the use of flash program animation cartoon, and an English words spelling ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings were that (1) post-learning English words spelling ability of Prathom Suksa IV students at Rattanakosin Sompoch (Ratchathan Upatham) School who learned by using flash program animation cartoon was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .01 level; and (2) after learning with the use of flash program animation cartoon, the students’ English vocabulary mean score at the end of the experiment was not significantly different from their counterpart mean score two weeks after the end of the experiment indicating that the students achieved learning retentionen_US
dc.contributor.coadvisorอารีรักษ์ มีแจ้งth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_159611.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons