Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวัฒนา มัคคสมัน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorธัญรัศม์ นิธิกุลธีระภัทร์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวิมล พึ่งภพ, 2514--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-16T03:05:27Z-
dc.date.available2024-02-16T03:05:27Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11488-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความมีวินัยในตนเองของเด็กปฐมวัยก่อน และหลังที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเคลื่อนไหวและจังหวะโดยใช้อุปกรณ์ และ (2) ศึกษาความสัมพันธ์กัน ของความมีวินัยในตนเองของเด็กปฐมวัยในแต่ละด้านที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเคลื่อนไหวและจังหวะโดย ใช้อุปกรณ์ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) หลังการจัดกิจกรรมการเคลื่อนไหวและจังหวะโดยใช้อุปกรณ์ เด็ก ปฐมวัยมีความมีวินัยในตนเองสูงกว่าก่อนการจัดกิจกรรม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ความมีวินัยในตนเองในแต่ละด้านของเด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเคลื่อนไหวและจังหวะโดย ใช้อุปกรณ์มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการควบคุมตนเอง--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการเคลื่อนไหวและจังหวะโดยใช้อุปกรณ์ต่อความมีวินัยในตนเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนไทยรัฐวิทยา 68 (วัดเหวลาด) จังหวัดสระบุรีth_TH
dc.title.alternativeThe effects of movement and rhythmic activities using props on self-discipline of preschool children at Thai Rath Wittaya 68 (Wat Hew Lad) School in Saraburi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare the levels of self – discipline of preschool children before and after receiving the movement and rhythmic activities using props; and (2) to study the relationships among components of self-discipline of preschool children after receiving the movement and rhythmic activities using props. The sample comprised 21 second year kindergarten students studying in the first semester of the 2018 academic year at Thairath Wittaya 68 (Wat Hew Lad) School in Saraburi province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were the handbook and activities management plans for movement and rhythmic activities using props, and a preschool children’s self-discipline behavior observation form. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, t-test, and Pearson’s correlation coefficient. The research findings showed that (1) self-discipline level of preschool children after receiving the movement and rhythmic activities using props was significantly higher than self-discipline level before receiving the activities at the .05 level of statistical significance; and (2) each component of preschool children’s self-discipline correlated significantly at the .01 level of statistical significance after the children received the movement and rhythmic activities using props.en_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159880.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons