Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorศุภวรรณ์ เล็กวิไล, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorลัคน์สิริ ภัทรกุลวิศาล, 2509--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-19T03:38:23Z-
dc.date.available2024-02-19T03:38:23Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11493-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2562th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการเขียนความเรียง วิชาภาษาไทย ระหว่างก่อนและหลังเรียนโดยใช้แผนที่ความคิด ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 และ (2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการเขียนความเรียง โดยใช้แผนที่ความคิด ผลการวิจัย พบว่า (1) ความสามารถด้านการเขียนความเรียงหลังเรียนของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โดยใช้แผนที่ความคิด สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ ระดับ .05 และ (2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการเขียนความเรียงโดยใช้แผนที่ความดิค โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectแผนผังความคิดth_TH
dc.subjectการเขียนของนักเรียนth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การเขียน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectความพอใจth_TH
dc.subjectภาษาไทย--ความเรียงth_TH
dc.titleผลการใช้แผนที่ความคิดที่มีต่อความสามารถด้านการเขียนความเรียงและความพึงพอใจต่อการเขียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 22th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using concept mapping on essay writing ability and satisfaction with writing of Mathayom Suksa I students in schools under the Secondary Education Service Area Office 22en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare Thai language essay writing abilities of Mathayom Suksa I students before and after learning with the use of concept mapping; and (2) to study Mathayom Suksa I students’ satisfaction with essay writing with the use of concept mapping. The research sample consisted of 18 Mathayom Suksa I students in an intact classroom of Lao Pracha Utit School in Mukdahan province, obtained by cluster sampling. The research instruments were (1) learning management plans in the topic of Essay Writing with the Use of Concept Mapping; (2) an essay writing ability test; and (3) a 5-scale rating questionnaire on satisfaction with essay writing. Statistics for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the post-learning essay writing ability of Mathayom Suksa I students after learning to write essay with the use of concept mapping was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level; and (2) the overall satisfaction of the students with essay writing with the use of concept mapping was at the high levelen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
162218.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons